Instagram jako prostředek pro šíření trendů v gastronomii se zaměřením na specifika České republiky
Instagram as a means of spreading trends in gastronomy with a focus
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/119026Identifikátory
SIS: 202940
Kolekce
- Kvalifikační práce [17632]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Köpplová, Barbara
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
30. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Blog o jídle, Instagram, gastronomie, foodies, věda o jídle, kvantitativní výzkum, marketing služeb, jídlo, kvalitativní výzkum, influencer, bloger, sociální sítě, trendy v gastronomii, vaření, marketingová komunikace a PR, instagramisté, My Cooking Diary, Zásadně zdravě, Lukáš Hejlík, Slepičárna blog, marketing jídla, marketing potravinKlíčová slova (anglicky)
Food blog, Instagram, gastronomy, foodies, food science, quantitative research, service marketing, food, qualitative research, influencer, blogger, social networks, trends in gastronomy, cooking, marketing communication and PR, Instagrammers, My Cooking Diary, Zasadne Zdrave, Lukas Hejlik, Slepicarna blog, food marketing, eatables marketingDiplomová práce Instagram jako prostředek pro šíření trendů v gastronomii se zaměřením na specifika České republiky se věnuje tématu gastronomie a souvisejícím trendům v oboru. Autor se snaží zmapovat vlivy, které na jejich formování může mít on-line prostředí, především sociální síť Instagram. Po zevrubném seznámení s prostředím sociálních sítí je podrobněji popsána zejména sociální síť Instagram, její vliv na šíření zážitků, trendů a mediální prostředí obecně. Autor se snaží objasnit, zda dění na této síti může udávat směr tomu, co je populární v gastronomickém prostředí, pochopit roli, kterou hojně sledovaní tvůrci z Instragramu ve společnosti mají a co pro běžné uživatelé znamená sdílení zážitků s jídlem spojených. Představeni jsou "vlivní" uživatelé z gastronomické sféry na českém Instagramu a jejich další provázanost s mediálním prostředím. Ve výzkumu autor formou strukturovaného dotazníku, kterého se zúčastnilo 1143 respondentů z prostředí sociálních sítí, zjišťuje, jakou funkci plní Instragram při šíření gastronomických trendů v České republice. Získaná data doplňují názory vycházející z rozhovorů se zástupci české "gastronomické scény" na Instagramu Kateřinou St. Germain (My Cooking Diary), Janou Králíkovou (Zásadně zdravě), Janou Vašákovou (Slepičárna blog) a Lukášem Hejlíkem. Nechybí ani...
This diploma thesis discusses Instagram as a means for spreading trends in gastronomy with a focus on gastronomy and related trends in the field specifically from the Czech Republic. The author tries to map the influences that the online environment can have on their formation, especially the social network Instagram. After a thorough acquaintance with the environment of social networks, the social network Instagram, its influence on the spread of experiences, trends and the media environment in general, is described in more detail. The author seeks to clarify whether what is happening on this network can guide the direction of what is popular in the gastronomic environment, understand the role that well-watched creators from Instragram play in society and what it means for ordinary users to share food experiences. "Influential" users from the gastronomic sphere on Czech Instagram and their further connection with the media environment are presented. In the research, the author determines, via the form of a structured questionnaire (which was attended by 1143 respondents from the environment of social networks), what role Instragram plays in spreading gastronomic trends in the Czech Republic. The data obtained is supplemented with opinions based on interviews with representatives from the Czech...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Nové marketingové metody v knihovnách
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSteklá, Zuzana (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 16. 9. 2013V posledních několika letech se marketing zařadil mezi klíčové procesy v knihovnách, slouží jako účinný nástroj konkurenčního boje, prostředek k definování identity knihovny a nový způsob komunikace s uživateli. Knihovny ... -
Olfaktorický marketing - využití přirozených a uměle šířených aromat v maloobchodních prodejnách přírodní kosmetiky
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPlachá, Linda (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Datum obhajoby: 13. 6. 2018The bachelor thesis "Olfactory marketing - The usage of natural and artificially propagated aroma in retail stores of natural cosmetic products" deals with the usage of olfactory marketing in the field of business and its ... -
Ambush marketing na příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji 2015
Výsledek obhajoby: NEOBHÁJENOLakomá, Milena (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Datum obhajoby: 25. 9. 2018Tato bakalářská práce se věnuje problematice ambush marketingu - nebo také parazitujícího marketingu - na konkrétním příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji, které se konalo v roce 2015 v Praze a v Ostravě. Ve práci je ...