Mediální obraz nakladatelství Knižní klub (1992-2018)
Media response of the company Knižní klub (1992-2018)
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/118930Identifikátory
SIS: 204345
Kolekce
- Kvalifikační práce [18442]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Čeňková, Jana
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
29. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Knižní klub, mediální obraz, kvantitativní analýza, Euromedia Group, nakladatelství, analýza obsahuKlíčová slova (anglicky)
Knižní klub, media response, quantitative analysis, Euromedia Group, publishing house, content analysisDiplomová práce Mediální obraz nakladatelství Knižní klub (1992-2018) se zabývá tím, jak o nakladatelství Knižní klub referovala vybraná česká periodika. V první části je popsán vývoj knižního a nakladatelského trhu, a to od počátku rozvoje knihtisku přes všechna historická období, která český národ potkala. Další část diplomové práce je věnována samotnému nakladatelství Knižní klub a všemu, co s ním souvisí. Navazující kapitola pak mapuje všechny společnosti, které kdy Knižní klub během jeho působení na českému trhu vlastnily. Samotná mediální analýza je rozdělena do dvou velkých kapitol, a to dle období, v němž byla vybraná periodika analyzována. První z těchto kapitol se zaměřuje na léta od roku 1992 do roku 2013 a analyzována v ní jsou tištěná periodika, která v té době byla v České republice aktivní, druhá se věnuje medializaci nakladatelství Knižní klub v letech 2014 až 2019. V této druhé kapitole jsou analyzována kromě tištěných periodik i online média, jejichž vliv v těchto letech vzrostl. Pro získání výsledků byla využita metoda Kvantitativní obsahové analýzy, která je na počátku této druhé části analýzy popsána a vysvětlena.
The diploma theses named The media response of the company Knižní klub (1992-2018) examines how had the Czech media refered about the publishing house Knižní klub. In the first part of this theses can be found the description of the development of the book market and also of the publishing market throughout the years, starting with the progress of the book printing followed by the description of the historical phases that had impact on the book market. The second part of the diploma theses is dealing with the company Knižní klub and everything related to that. The following chapter describes all the companies that had ever owned the company Knižní klub during the time it has been active on the Czech market. The analysis itself is divided into two big chapters accoring to the time periods. The first chapter analyses chosen printed media that had been active during the years from 1992 to 2013. The second chapter is examining the medialization of the company Knižní klub within the years 2014 to 2019 and for the analysis of the medialization had been used not only printed media but also online media as their influence grew with time. A quantitative analysis has been used to get the results of the analysis in this second chapter.