Hodnotící kritéria a preference pedagogů ke způsobům závěrečného hodnocení ve školní tělesné výchově na základních školách
Criteria for assessment and teachers' preferences for kinds of final assessment in physical education at elementary schools
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/118904Identifikátory
SIS: 216052
Kolekce
- Kvalifikační práce [8824]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kotlík, Kamil
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Pedagogika, psychologie a didaktika
Datum obhajoby
19. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
učitel, klasifikace, slovní hodnocení žákKlíčová slova (anglicky)
teacher, classification, verbal assessment, pupilNázev: Hodnotící kritéria a preference pedagogů ke způsobům závěrečného hodnocení ve školní tělesné výchově na základních školách Cíle: Bakalářská práce si kladla za cíl získat u učitelů tělesné výchovy na základních školách informace o jejich hodnotících kritériích a preferovaném způsobu závěrečného hodnocení v předmětu tělesná výchova. Dalším cílem práce bylo porovnání získaných informací u různých skupin pedagogů, jež spojují sociodemografické nebo profesní charakteristiky. Metody: Informace, které jsme v praktické části této práce zpracovávali, jsme získali pomocí dotazníkového šetření, do kterého se zapojilo 63 probandů. Dotazníky byly vytvořeny pomocí internetové platformy Google Forms a byly rozesílány elektronicky. Pro výběr respondentů byla použita metoda sněhové koule, prostý záměrný výběr a prostý záměrný výběr přes instituce. Analýza dat byla provedena v programu Excel. Výsledky: Na základě analýzy získaných dat lze konstatovat, že pedagogové na základních školách vnímají důležitost kritérií velmi podobně, avšak u určitých skupin pedagogů lze pozorovat větší či menší rozdíly. Obecně pedagogové řadí kritéria závěrečného hodnocení v této posloupnosti: 1. snaha, 2. zlepšení, 3. výkonnost, 4. teoretické znalosti. Preference způsobů hodnocení jsou ovlivněny zejména způsoby hodnocení, kterými...
Title: Criteria for assessment and teachers' preferences for kinds of final assessment in physical education at elementary schools Objectives: The objectives of the thesis were to gather and evaluate information about teachers' preferences for criteria in assessment of physical education as well as their preferences for kinds of assessment in the final evaluation of physical education. The aim of this work was also to compare preferences of different groups of teachers which are linked sociodemographic and professional characteristics. Methods: We used a questionnaire survey to gather the information in the practical part. 63 respondents participated. We utilized Google Forms to create the questionnaire and we shared it via email. The snowball sampling, nonprobability sampling and sampling across institutions were employed to select respondents and Excel software to analyse the data. Results: Based on the data analysis, we can say that teachers at elementary schools perceive the criteria of assessment very similarly, but for certain groups of teachers, greater or lesser differences can be observed. In general, teachers order the criteria of the final assessment on their importance in this sequence: 1. effort, 2. improvement, 3. performance, 4. theoretical knowledge. The preferences for kinds of...