Reprezentace České republiky ve francouzském tisku
Representation of the Czech Republic in French press
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/118885Identifikátory
SIS: 215175
Kolekce
- Kvalifikační práce [18142]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Cebe, Jan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
29. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Česká republika, Francie, L'Humanité, Le Figaro, reprezentaceKlíčová slova (anglicky)
Czech Republic, France, L'Humanité, Le Figaro, representationPředmětem diplomové práce "Reprezentace České republiky ve francouzském tisku" je analýza zmínek o České republice ve vybraných francouzských denících Le Figaro a L'Humanité. Analýza je provedena kombinací smíšené metody, přičemž pro kvantitativní část analýzy byla užita kvantitativní obsahová analýza a pro kvalitativní část byla užita metoda konstantní komparace. Vzorek výzkumu tvoří celkem 515 článků obou deníků obsahující zmínku o České republice, jež byly publikovány mezi lety 2017-2019. Cílem diplomové práce je dosažení odpovědí na výzkumné otázky, kterými autorka zjišťuje tematickou agendu příspěvků, na mediální obraz o české politice a politických aktérech, na vyobrazení česko-francouzských vztahů a na relevanci aplikace typologie kultur Geerta Hofstedeho pro mediální výzkum. Práce se skládá z teoretické a výzkumné části. V první zmíněné části jsou popsány přístupy k reprezentaci v médiích, Hofstedeho typologie kultur, vývoj česko-francouzských vztahů a povaha francouzského tisku spolu s informacemi o konkrétních denících. Výzkumná část shrnuje metody analýzy užité v této práci spolu s následnou interpretací výsledků kvantitativní a kvalitativní analýzy. Výstupem druhé části jsou odpovědi na výzkumné otázky formulované na počátku výzkumu.
The subject of the diploma thesis "Representation of the Czech Republic in French press" is the analysis of articles mentioning the Czech Republic in French daily press Le Figaro and L'Humanité. The analysis is performed by mixed method, whilst the quantitative part of the analysis is performed by content analysis and the qualitative part is performed by constant comparative technique. The research sample consists of 515 articles of both titles containing references of the Czech Republic published between the years 2017 and 2019. The aim of this thesis is to achieve answers to the research questions related to the agenda of the topic, the media image of Czech politics and politicians, the representation of relations between the Czech Republic and France and the relevance of the typology of cultures presented by Geert Hofstede. The thesis consists of the theoretical part and the performed research. The first part contains chapters describing various approaches to media representation, Hofstede's typology of cultures, the development of the relations between the Czech Republic and France and the nature of the French press together with information about specific press. The research part summarizes the methods used for the analysis toghether with a subsequent interpretation. The outcome of the...