Současné způsoby tvorby vysílacího schématu veřejnoprávních a komerčních televizí
Contemporary methods of devising broadcasting schedules of public and commercial television
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/118831Identifikátory
SIS: 215140
Kolekce
- Kvalifikační práce [19519]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Štoll, Martin
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
26. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
programové schéma, televize, pořad, Česká televize, TV Prima, komparace, sledovanost, publikum, tvorba pořadů, médium veřejné služby, komerční televizeKlíčová slova (anglicky)
program scheme, television, TV show, Česká Televize, TV Prima, comparison, ratings, audience, show creation, public service medium, commercial TVPrimárním cílem bakalářské práce je komparace programového schématu programu ČT1, jakožto média veřejné služby a TV Prima, jako televize komerční a následný rozbor metod využívaných při jejich tvorbě. Sekundárním cílem je determinace okolností vzniku nové vlastní tvorby televize a její následná integrace do programových schémat obou televizí. První část bakalářské práce vysvětluje hlavní pojmy úzce spojené s rozebíraným tématem. Mezi ně se řadí: duální systém vysílání, televize veřejné služby, televize komerční, televizní sledovanost, cílová skupina, mediální publikum, subkultura, prime time, reklama, výroba pořadů a vysílací schéma. Účelem navazující části je stručný popis jednotlivých televizí a podrobnější rozbor vybraných charakteristik dané televize. Těmito vybranými pojmy jsou pro účely bakalářské práce - mediální publikum, sledovanost a televizní programové schéma, které mají za úkol přiblížení přístupu jednotlivých televizí ke stavbě jejich programových schémat. Praktická část je rozdělena do třech částí, z nichž první je věnována kvantitativní obsahové analýze, jejíž pomocí je možné odpovědět na předem stanovené výzkumné otázky. Doplněním této části je rozbor metod využívaných při tvorbě programových schémat a udání praktických příkladů. Druhá část je věnována dotazníkovému šetření, jehož...
Primary aim of the bachelor thesis is to compare the program scheme of television ČT1, as a public service medium and TV Prima, as a commercial television and describe the methods used for the program scheme creation. Secondary aim is to determine circumstances on which the new shows of each TV are created and how those shows are being implemented as a part of newly devised program schemes. First part of this bachelor thesis explains main terms connected closely with the thesis theme. Specifically, those terms are: dual broadcasting system, public service TV, commercial TV, ratings, target group, audience, subculture, prime time, ads, show creation and program scheme. The aim of the following thesis part is a brief summary of each compared TV and a more complex analysis of chosen characteristics, as follows: audience, ratings and the program scheme. Those characteristics should further describe each TV approach to devision of their own program schedule. Practical part is divided into three parts. The first part is a quantitative content analysis, which answers pre-set research questions. Addition to this part is a short analysis of methods used for devision of the program schemes and additional array of practical examples. For the second part, the questionnaire method is used with the aim of...