Výběr aktivit dobrovolnictví v organizacích
Selection of Volunteering Activities in Organizations
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/118824Identifikátory
SIS: 215061
Kolekce
- Kvalifikační práce [24655]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Gruber, Jan
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
15. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
firemní filantropie|firemní dobrovolnictví|dobrovolnictví zaměstnanců|druhy dobrovolnictví|účast zaměstnancůKlíčová slova (anglicky)
corporate philanthropy|corporate volunteering|employee volunteerism|types of volunteering|employee participationFiremní dobrovolnictví jako součást společenské odpovědnosti nabývá na popularitě. Výzkumy doposud zaměřovaly pozornost na aspekty motivace firemních dobrovolníků či na vztah dobrovolnictví a společenské odpovědnosti. Výběr neziskové organizace, kterou v rámci firemního dobrovolnictví podnik podpoří a aktivity, které jsou zaměstnanců nabízené k účasti, jsou témata, kterých se výzkumy dotýkaly jen okrajově. Vhodná spolupráce s neziskovou organizací a nabídka aktivit jsou nicméně klíčem k efektivnímu dobrovolnictví. Cílem empirického šetření bylo identifikovat způsoby výběru neziskové organizace, které v rámci firemního dobrovolnictví podnik podpoří. Cílem dále bylo identifikovat aktivity firemního dobrovolnictví a komunikační kanály z pohledu firem a z pohledu dobrovolníků. Šetření bylo uskutečněno se dvěma skupinami respondentů, s podniky a dobrovolníky. Pro sběr dat byla využita metoda dotazníku. Definováno bylo šest hypotéz, z nichž dvě byly potvrzeny. Výsledky ukázaly, že výběr neziskové organizace a aktivit ovlivňují přání zaměstnanců. Podniky vybírají neziskové organizace primárně na základě předmětu jejich činnosti a nejčastěji využívají manuální dobrovolnictví, které je rovněž populární mezi dobrovolníky. Nejpoužívanějším kanálem firemního dobrovolnictví je firemní intranet. Výsledky...
Corporate volunteering as part of corporate social responsibility is gaining in popularity. So far, research has focused on aspects of motivating corporate volunteers or the link between volunteering and social responsibility. The choice of a non-profit organization that the company will support within the framework of corporate volunteering and the activities that are offered to employees to participate are topics that have only been marginally affected by research. Appropriate cooperation with a non-profit organization and the offer of activities are, however, the key to effective volunteering. The research aim of the empirical survey was to find out how companies select non-profit organizations to support in corporate volunteering. The aim was also to identify corporate volunteering activities and communication channels from the perspective of companies and volunteers. The survey was conducted with two groups of respondents, with companies and volunteers. The questionnaire method was used for data collection. Six hypotheses were defined, two of which were confirmed. The results showed that the choice of non-profit organization and activities influence the wishes of employees. Companies select non-profit organizations primarily based on the subject of their activity and most often use manual...