Etický rozměr content marketingu na sociálních sítích
The ethical dimension of content marketing on social networks
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/118809Identifiers
Study Information System: 205884
Collections
- Kvalifikační práce [22841]
Author
Advisor
Referee
Koubský, Petr
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
New Media Studies
Department
Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies
Date of defense
8. 6. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
etika|informační etika|sociální sítě|infosféra|marketingová etika|business etika|počítačová etika|etický rámec|content marketing|aplikovaná etika|RedditKeywords (English)
ethics|Informational Ethics|social networks|infosphere|marketing ethics|business ethics|computer ethics|ethical framework|content marketing|applied ethics|RedditTato diplomová práce popisuje a analyzuje etický rozměr content marketingové praxe na sociálních sítích. Rapidní tempo technologického pokroku, formující zrod participativního webu 2.0 a sociálních sítí, vedlo k vytvoření stále zvětšující se mezery mezi každodenní online zkušeností a diskurzem aplikované etiky. Skrze trojici cílů diplomové práce je tak nejprve literární rešerší popsáno dosavadní vědění v oblasti marketingové a informační etiky (a jsou identifikovány jeho limity), za pomocí informační etiky Luciano Floridiho je následně sestrojen jednotný etický rámec pro posouzení specifických morálních dilemat vznikajících na sociálních sítích a tento rámec je otestován případovou studií na sociální síti Reddit. V ní je skrze nepřiznanou marketingovou praxi otestována funkčnost šestice pilířů sestrojeného etického rámce. Ty postihují zásadní parametry a projevy indikující neetickou činnost. Současně je tak ilustrována existence a způsoby vzniku tzv. etického vakua dokreslující potřebu aktualizovat přístupy teorií aplikované etiky pro prostředí sociálních sítí a informační sféry obecně.
This diploma thesis describes and analyzes the ethical dimension of content marketing practice on social networks. The rapid pace of technological progress, shaping the birth of participatory Web 2.0 and social networks, has led to an ever-increasing gap between the everyday online experience and the discourse of applied ethics. Three main goals of this thesis are met. First, current academical knowledge (and its limits) in the field of marketing and information ethics is described. Secondly, with the help of Luciano Floridi's Information Ethics, a unified ethical framework for assessing specific moral dilemmas on social networks is constructed. Lastly, this framework is verified in an extensive Reddit case study, where each of the six pillars of the constructed ethical framework (which affects fundamental parameters and manifestations indicating unethical activity) are tested on manifestations of unacknowledged marketing activity. At the same time, the existence and emergence of the so-called ethical vacuum are illustrated, indicating that there is a need to update the theoretical approaches of applied ethics for the specifics of social networks and the infosphere in general.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
G. Lipovetsky: Etika, která nebolí
Defence status: NOT DEFENDEDPavelcová, Tereza (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2017)Date of defense: 30. 1. 2017Bakalářská práce si klade za cíl sledovat a kriticky interpretovat tezi o vývoji etiky a morálky u Gillese Lipovetského, a to na konkrétních příkladech z dějin etiky a jejích současných reflexích. Práce by měla objasnit, ... -
G. Lipovetsky: Etika, která nebolí
Defence status: DEFENDEDZavadilová, Tereza (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2019)Date of defense: 11. 6. 2019The bachelor thesis follows and critically interprets the proposition about the development of ethics and morality in Le Crépuscule du devoir by Gilles Lipovetsky on the specific examples of the approaches towards ethics ... -
Etika biologických invazí
Defence status: DEFENDEDKlimeš, Adam (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2015)Date of defense: 26. 5. 2015Etika biologických invazí The Ethics of Biological Invasions Řešitel: Adam Klimeš Vedoucí práce: prof. RNDr. Stanislav Komárek, Dr. Abstrakt Fenoménu biologických invazí, rychlého rozšíření nepůvodního druhu v oblasti, je ...