Výzkum postojů generace Z k módním značkám
The attitudes of generation Z towards fashion brands
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/118776Identifiers
Study Information System: 215464
Collections
- Kvalifikační práce [17129]
Author
Advisor
Referee
Ježková, Tereza
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
25. 6. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
móda, luxus, generace Z, postoje, výzkum postojůKeywords (English)
fashion, luxury, generation Z, attitude, research of attitudesBakalářská práce se zaměřuje na generaci Z a její postoje k luxusním módním značkám. Její první část se věnuje teoretickému ukotvení klíčových pojmů. Nejprve je v ní rozebrána role módy a luxusu v současné společnosti, následně jsou tyto pojmy vztaženy k luxusním značkám a jejich marketingové strategie. Mimo to se teoretická část věnuje i popisu generace Z, konkrétně definování klíčových vlivů a postojů prezentovaných předchozími studiemi na toto téma. V druhé části je popsán výzkum postojů, který probíhal formou hloubkových rozhovorů s devíti respondenty. V závěru jsou představeny výsledky výzkumu v podobě šesti hlavních oblastí, které jsou pro generaci Z důležité při nákupu luxusních módních značek.
This bachelor thesis involves around generation Z and its attitudes towards luxury fashion brands. The first part focuses on the theoretical background. First it defines the key concepts of fashion, luxury and its position in modern world, then it is put into context with the fashion brands and their marketing strategy. It continues with the description of the key influences and attitudes of generation Z, based on the previous research conducted on this topic. Second part consists of the research itself, describing the chosen method of in depth interviewing and open code analysis. The conclusion contains the outcomes of the research, describing the six main factors generation Z considers when it comes to luxury fashion purchases.