Praktická příprava studentů vyšších odborných škol sociálních
Practical training for student of social work colleges
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/11848Identifiers
Study Information System: 56333
Collections
- Kvalifikační práce [6408]
Author
Advisor
Referee
Volná, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Humanities
Discipline
Management and Supervision in Social and Health Care Organizations
Department
Department of Management and Supervision in Social and Health Care Organisations
Date of defense
16. 10. 2007
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíLanguage
Czech
Grade
Excellent
Cílem diplomové práce je zmapovat organizování odborných praxí a supervizí na vyšších odborných školách oboru sociální práce. V úvodní teoretické cásti se krátce zminuji o pojmu sociální práce a podmínkách výkonu této profese jako je odpovídající vzdelání, osobnostní predpoklady a následný celoživotní profesní rozvoj. Poté se venuji definování praktické cásti studia, do které patrí odborný seminár a kasuistický seminár, odborné praxe a supervize. Praktická cást obsahuje výzkum, který je složen z kvantitativní metody (dotazníkové šetrení) a kvalitativních metod (skupinový rozhovor a individuální rozhovory). Výzkum byl proveden u studentu a vyucujících vybraných vyšších odborných škol, jehož cílem bylo získat názory na organizování praktické cásti studia. Záverem práce získané výsledky analyzuji a na základe nich vytvárím metodický plán pro organizování odborných praxí a supervizí ve vyšším profesním školství.
The aim of the diploma is organization mapping of practical training experience and supervision on the social work colleges. In the opening part I talk about definition of social work and conditions of practise of this profession as education, personality conditions and sequential lifelong learning. After that I concretize a practical part of studying which includes special seminars and causuistic seminars, practical training experiences and supervisions. The practical part of diploma contains a research, which is consisted to quantitative research (question - form) and qualitative research (group interview and individual interviews). The research was perfomed on stundents and teachers of choosen colleges whose aim was to get opinions on organising of the practical training of study. In fine of this diploma I analyse obtained data and than I make a methodical plan for organising of practical experiences and supervision to college.