Faktory ovlivňující sociálně patologické chování u dětí a možnost prevence
Factors which influence the socio-pathological behavior and possibility of their prevention
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/118363/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/118363Identifikátory
SIS: 200921
Kolekce
- Kvalifikační práce [2754]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ondrušová, Jiřina
Fakulta / součást
Husitská teologická fakulta
Obor
Sociální a charitativní práce
Katedra / ústav / klinika
HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky
Datum obhajoby
22. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
sociální patologie, rodina, děti a mládež, sociálně-právní ochrana, porucha chování, sociální práce s rodinouKlíčová slova (anglicky)
social pathology, family, children and youth, social protection, behavioral disorder, social work with familyPráce je zaměřena na problematiku sociálně patologického chování dětí do 15 let a na faktory, které ho ovlivňují. V rámci teoretické části byly definovány klíčové pojmy a sjednocena terminologie. Mimo nejčastější typy rizikového chování jsou zde představeny také faktory, které toto chování ovlivňují a systém prevence v České republice. Klíčovým faktorem byla pro tuto práci zvolena rodina, jejíž charakteristice a vybraným metodám sociální práce je zde věnována určitá část. Praktická část představuje průzkum v oblasti rizikového chování dětí na vybraných městských částí Prahy. Výzkumnou metodou byl zvolen polostrukturovaný rozhovor s kurátory pro mládež a sociálními pracovníky OSPOD, kteří se s rizikovým chováním setkávají běžně. Cílem bylo zjištění, s jakým rizikovým chováním se u dětí do 15 let nejvíce setkávají a jako roli pracovníci hrají při jeho řešení.
This thesis deals with the phenomenon of socio-pathological behavior of school aged children and explores factors which influence this behavior. Theoretical part describes main topics such as the most common types of risk behavior, which children are inclined to, and also presents a system of prevention in the Czech Republic. As a main factor, which influence the risk behavior in children, has been chosen a factor of family. This part also describes meaning of a family and introduces common methods, which can be used by a social workers to interact with family. Practical part is focused on research of socio-pathological behavior in selected parts of Prague. Research was performed in a form of an interwiev with curators and social workers who work with risk children. The goal of this part was to find out what is the most common type of risk behavior of school aged children and what is the worker's role in prevention of socio-pathological behavior.