Fenomén manažerů v kontextu českého trhu práce
The phenomenon of managers in the context of the Czech labor market
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/118295Identifikátory
SIS: 213031
Kolekce
- Kvalifikační práce [8435]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Voráček, Josef
Oponent práce
Čáslavová, Eva
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Management tělesné výchovy a sportu
Katedra / ústav / klinika
Management
Datum obhajoby
19. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
manažer, manažerská pozice, role, funkce, vedoucí pracovník, trh práceKlíčová slova (anglicky)
manager, managers position, role, function, executive officer, labor marketNázev: Fenomén manažerů v kontextu českého trhu práce Cíle: Cílem této práce je identifikace rozdílů v náplni práce manažerů a pracovníků na pozicích označovaných jako manažerské. Z rozboru problematiky s manažery v praxi by měl vzejít podklad, co je podstatou manažerské práce. Následná analýza poptávky po manažerské práci doloží, co je po adeptech na manažerské pozice žádáno. Veškerá tato zjištění by měla vést k rozklíčování situace ohledně fenoménu manažerů v kontextu České republiky. Metody: V této práci je použita metoda kvalitativního i kvantitativního výzkumu dat. Kvalitativní výzkum je proveden pomocí metody hloubkových rozhovorů aplikovaných na deset vybraných manažerů z praxe v různých úrovních managementu. Dále je využit hloubkový rozhovor na téma managementu s teoretikem z řad akademické sféry, který poskytuje dodatečný vhled na zkoumanou problematiku. Kvantitativní výzkum je realizován pomocí obsahové analýzy inzerátů práce skrze portál jobs.cz při zadání pojmu "manažer". Výsledky: Z provedených analýz vyplývá jako ideální kvalifikace pro manažerskou pozici vystudovaná vysoká škola, znalost cizích jazyků a zkušenost s vedením lidí včetně určité zkušenosti v oboru, ve kterém se manažer pohybuje. V případě literárního rozboru panuje velká shoda na nutnosti práce s lidmi na všech...
Title: The phenomenon of managers in the context of the Czech labor market Objectives: The aim of this thesis is to identify differences in the scope of work of managers and workers in positions referred to as managerial. The analysis of the issue with managers in practice should provide a basis for what constitutes managerial work. Subsequent analysis of the demand for managerial work will document what is required of candidates for managerial positions. These findings should lead to the resolution of the situation regarding the phenomenon of managers in the Czech Republic. Methods: In this thesis a method of qualitative and quantitative data analysis is used. The qualitative analysis uses the technique of in-depth interview which focuses on ten selected managers from different management levels. Thereafter the issue is analysed from an academic expert point of view which helps to see the issue from a wider perspective. The quantitative data analysis is applied to research the jobs ads when entering the term "manager" to the jobs.cz server. Results: The analyzes show that the ideal qualification for a managerial position is to have a university degree, to be linguistically equipped and to have experience in leading and managing people, including some experience in the field in which the manager...