Zobrazit minimální záznam

Family and school in the process of inclusion
dc.contributor.advisorHanyš Holemá, Irena
dc.creatorVenclová, Kateřina
dc.date.accessioned2020-07-08T10:05:11Z
dc.date.available2020-07-08T10:05:11Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/117874
dc.description.abstractThe thesis is devoted to inclusion in preschool education with a focus on the child's family. The theoretical part deals with inclusive education, defines the basic concepts, related legislation, describes the benefits and risks of inclusion in the light of current knowledge. Attention is paid not only to the characteristics of pre-school education, but also to the inclusion of children with special educational needs in kindergarten. A separate chapter deals with the issue of the family of a disabled child and also describes some aspects of the cooperation of the family with the nursery school. The family plays a vital role in the development of the child, so the family context in which the child grows up is also essential for understanding the child's individuality and developmental needs. The theoretical knowledge is followed by a research investigation. The practical part introduces qualitative research, which aims to bring experience with inclusive education in kindergarten from the perspective of parents. The research focuses on families of children with disabilities and disadvantages, which are currently included in the category of persons with special educational needs under the legislation. The aim of the qualitative research is a detailed examination of the issue of inclusion in...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje inkluzi v předškolním vzdělávání se zaměřením na rodinu dítěte. Teoretická část pojednává o inkluzivním vzdělávání, vymezuje základní pojmy, související legislativu, popisuje přínosy i rizika inkluze ve světle aktuálních poznatků. Pozornost je věnována nejen charakteristice předškolního vzdělávání, ale také začleňování dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami do mateřské školy. Samostatná kapitola se zabývá problematikou rodiny dítěte se zdravotním postižením a dále popisuje některé aspekty spolupráce rodiny s mateřskou školou. Rodina má zásadní úlohu ve vývoji dítěte, proto je také rodinný kontext, ve kterém dítě vyrůstá, podstatný pro porozumění individuality a vývojových potřeb dítěte. Na teoretické poznatky pak navazuje výzkumné šetření. V praktické části je představen kvalitativní výzkum, jehož cílem je přinést zkušenosti s inkluzivním vzděláváním v MŠ pohledem rodičů. Výzkum se zaměřuje na rodiny dětí se zdravotním postižením a znevýhodněním, které jsou v současnosti zahrnuty v rámci legislativy do kategorie osob se speciálními vzdělávacími potřebami. Záměrem kvalitativního výzkumu je podrobné prozkoumání problematiky inkluze v MŠ prostřednictvím hloubkových rozhovorů s rodiči dítěte, které je inkluzivně vzděláváno v běžné třídě. Rozhovory jsou doplněny...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectInclusive educationen_US
dc.subjectintegrationen_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectchild with disability and disadvantageen_US
dc.subjectpreschool ageen_US
dc.subjectchild with special educational needsen_US
dc.subjectkindergartenen_US
dc.subjectcooperationen_US
dc.subjectsupport measuresen_US
dc.subjectInkluzivní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectintegracecs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectdítě se zdravotním postižením a znevýhodněnímcs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.subjectdítě se speciálními vzdělávacími potřebamics_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectspoluprácecs_CZ
dc.subjectpodpůrná opatřenícs_CZ
dc.titleRodina a mateřská škola v procesu inkluzecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-06-16
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId212234
dc.title.translatedFamily and school in the process of inclusionen_US
dc.contributor.refereeSplavcová, Hana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje inkluzi v předškolním vzdělávání se zaměřením na rodinu dítěte. Teoretická část pojednává o inkluzivním vzdělávání, vymezuje základní pojmy, související legislativu, popisuje přínosy i rizika inkluze ve světle aktuálních poznatků. Pozornost je věnována nejen charakteristice předškolního vzdělávání, ale také začleňování dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami do mateřské školy. Samostatná kapitola se zabývá problematikou rodiny dítěte se zdravotním postižením a dále popisuje některé aspekty spolupráce rodiny s mateřskou školou. Rodina má zásadní úlohu ve vývoji dítěte, proto je také rodinný kontext, ve kterém dítě vyrůstá, podstatný pro porozumění individuality a vývojových potřeb dítěte. Na teoretické poznatky pak navazuje výzkumné šetření. V praktické části je představen kvalitativní výzkum, jehož cílem je přinést zkušenosti s inkluzivním vzděláváním v MŠ pohledem rodičů. Výzkum se zaměřuje na rodiny dětí se zdravotním postižením a znevýhodněním, které jsou v současnosti zahrnuty v rámci legislativy do kategorie osob se speciálními vzdělávacími potřebami. Záměrem kvalitativního výzkumu je podrobné prozkoumání problematiky inkluze v MŠ prostřednictvím hloubkových rozhovorů s rodiči dítěte, které je inkluzivně vzděláváno v běžné třídě. Rozhovory jsou doplněny...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is devoted to inclusion in preschool education with a focus on the child's family. The theoretical part deals with inclusive education, defines the basic concepts, related legislation, describes the benefits and risks of inclusion in the light of current knowledge. Attention is paid not only to the characteristics of pre-school education, but also to the inclusion of children with special educational needs in kindergarten. A separate chapter deals with the issue of the family of a disabled child and also describes some aspects of the cooperation of the family with the nursery school. The family plays a vital role in the development of the child, so the family context in which the child grows up is also essential for understanding the child's individuality and developmental needs. The theoretical knowledge is followed by a research investigation. The practical part introduces qualitative research, which aims to bring experience with inclusive education in kindergarten from the perspective of parents. The research focuses on families of children with disabilities and disadvantages, which are currently included in the category of persons with special educational needs under the legislation. The aim of the qualitative research is a detailed examination of the issue of inclusion in...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV