Inkluze žáků s narušenými komunikačními dovednostmi do vybraných základních škol v Praze
Inclusion of pupils with impaired communication skills in selected elementary schools in Prague
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/117677Identifikátory
SIS: 203242
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klenková, Jiřina
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výchova ke zdraví
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
2. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Narušená komunikační schopnost, inkluze, žáci, základní škola, druhý stupeňKlíčová slova (anglicky)
Impaired communication skills, inclusion, pupils, elementary school, secondary schoolDiplomová práce se zabývá problematikou inkluze žáků s narušenou komunikační schopností do vybraných základních škol v Praze. V práci jsou shrnuty poznatky z odborné literatury týkající se narušené komunikační schopnosti a možností inkluzivního vzdělávání v současné době. Práce si klade za cíl zjistit, jak jsou za necelé čtyři roky platnosti vyhlášky (27/2016 Sb.) aplikovány v praxi myšlenky inkluze a společného vzdělávání na vybraných školách v Praze. Zda a jak se liší přístup škol k žákům s narušenou komunikační schopností při přechodu z prvního stupně na druhý stupeň základních škol. V práci je použita metoda kvalitativního výzkumného šetření realizovaného formou strukturovaného rozhovoru s rodiči žáků s narušenou komunikační schopností. Na základě analýzy získaných dat z provedeného šetření jsou navrhnuta doporučení aplikovatelná v pedagogické praxi. KLÍČOVÁ SLOVA narušená komunikační schopnost, inkluze, žáci, základní škola, druhý stupeň
The thesis deals with the issue of inclusion of pupils with impaired communication skills in selected elementary schools in Prague. The thesis summarises the findings of the professional literature on the impaired communication capacity and the possibilities of inclusive education. The aim of the thesis is to find out how the ideas of inclusion and joint education are applied in practice at selected school in Prague, in less than four years the decree (27/2016 Coll.) is in force. Whether and how the attitude of schools to pupils with impaired communication skills after leaving the primary school to secondary school differs. The thesis uses a method of qualitative research survey carried out in the form of a structured interview with parents of pupils with impaired communication skills. On the basis of the analysis of the data obtained from the survey carried out, there are proposed recommendations applicable in pedagogical practice. KEYWORDS impaired communication skills, inclusion, pupils, elementary school, secondary school
