Hodnocení výsledků učení ve společném vzdělávání na 1. stupni ZŠ
Assesment of learning outcomes in inclusive educatin at a primary school
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/117480Identifiers
Study Information System: 211533
Collections
- Kvalifikační práce [19128]
Author
Advisor
Referee
Pěnička, Jaroslav
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
3. 6. 2020
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
hodnocení, formativní hodnocení, společné vzdělávání, inkluze, sociální vývoj, socializace, mladší školní věkKeywords (English)
assessment, formative assessment, inclusive education, inclusion, social development, socialization, younger school ageDiplomová práce se zabývá hodnocením výsledků učení ve společném vzdělávání na 1. stupni základní školy. V první části této práce jsou objasněna teoretická východiska, která se vztahují k problematice hodnocení žáků ve společném vzdělávání. Tento teoretický základ je dále uplatněn v části praktické. V praktické části byla nejdříve představena sada výzkumných otázek, které byly následně podrobeny kvalitativnímu výzkumu. K zodpovězení otázek byl použit akční výzkum doplněný rozhovorem a dotazníky předložené učitelům a rodičům. Vzory dotazníků jsou součástí příloh. V závěru práce byly výzkumné otázky zodpovězeny. KLÍČOVÁ SLOVA hodnocení, formativní hodnocení, společné vzdělávání, inkluze, sociální vývoj, socializace, mladší školní věk
This Master's thesis is focused on assessment of learning outcomes in inclusive education at primary school. First part of the thesis involves theoretical basis for learning assessment in inclusive education. This theoretical basis is further applied in the practical part. In the practical part, a set of research questions was presented, which were subsequently subjected to qualitative research. To answer the questions, action research supplemented with interviews and questionnaires submitted to teachers and parents were used. Samples of questionnaires are included in the annexes. The research questions were answered at the end of the research. KEYWORDS assessment, formative assessment, inclusive education, inclusion, social development, socialization, younger school age