Integrating Environmental Education Topics into the EFL Class to Improve Students' Communication Skills
Zapojení témat environmentální výchovy do výuky anglického jazyka za účelem zlepšení komunikačních dovedností žáků
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/117471Identifikátory
SIS: 223381
Kolekce
- Kvalifikační práce [18635]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hofmannová, Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
3. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
výuka anglického jazyka, vyučovací metody, komunikační dovednosti, průřezová témata, environmentální výchovaKlíčová slova (anglicky)
English language teaching, teaching methods, communication skills, cross-curricular subjects, environmental educationTato bakalářská práce se zabývá integrací témat environmentální výchovy do hodin anglického jazyka s cílem zlepšit komunikační dovednosti žáků. Teoretická část práce se věnuje metodám výuky, které umožňují do hodin anglického jazyka přizvat obsah z nejazykového předmětu, představit relevantní témata a vytvořit tak autentické prostředí pro rozvíjení jazykových dovedností. Kromě analýzy obsahu a hlavních cílů environmentální výchovy jako jednoho z průřezových témat se tato část zaměřuje i na definici komunikačních dovedností, které jsou považovány za klíčovou součást tzv. měkkých dovedností. Následně práce zkoumá jejich možný rozvoj skrz podněcování diskuze o environmentálních tématech. Praktická část spočívá v plánování jednotlivých hodin, jejichž obsah se odvíjí od témat environmentální výchovy a klade důraz především na komunikační aktivity. Lekce byly následně aplikovány na ZŠ Drtinova a reflektovány pomocí Korthagenova modelu ALACT. Tato část také obsahuje doporučení pro obdobné vyučovací hodiny, které vychází z osobních zkušeností získaných v rámci implementace navrhnutých učebních plánů. Výsledně práce konstatuje, že učitelé anglického jazyka mají jedinečnou příležitost poukazovat na environmentální problematiku a současně rozvíjet komunikační schopnosti svých studentů.
This bachelor thesis aims to explore ways in which environmental topics might be integrated into the ESL classroom to improve students' communication skills. The theoretical part is concerned with teaching methods that combine content and language instruction, introduce relevant topics and create an authentic environment for language learning. It further analyses the content and main objectives of Environmental Education as a cross-curricular subject and identifies communication skills as an essential element of soft skills. The thesis examines their possible development through engaging students in discussions about environmental issues. The practical part consists of planning individual lessons whose content derives from topics of Environmental Education and emphasis is placed on communication activities. The lessons were thereafter implemented in an Elementary School ZŠ Drtinova and reflected on using Korthagen's ALACT model. Based on the teaching experience, the practical part contains recommendations for similar lessons. The thesis suggests that English language teachers are in a unique position to promote environmental awareness and improve students' language skills simultaneously.