Rozvoj projevu dětského recitátora a možnosti jeho prezentace
Developing the speech of a child reciter and the possibilities of his presenting
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/117462/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/117462Identifikátory
SIS: 210739
Kolekce
- Kvalifikační práce [19258]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Machalikova, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
3. 6. 2020
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Dětský recitátor, průvodce recitátora, přednes, umělecký text, recitační soutěžKlíčová slova (anglicky)
Child - the reciter, reciter's guide, recitation, art text, recitation competitionDiplomová práce se věnuje dětskému přednašeči a zkoumá cesty přednesu. Cílem práce je popsat tyto cesty a zmapovat, jaké cesty nejčastěji přednašeči a jejich průvodci volí. První, teoretická část, je zaměřena na objasnění základních pojmů, vážících se k dětskému přednesu a dále na analyzování jednotlivých fází procesu přednesu. Druhá, výzkumná část je rozdělena na tři části, podle použitých výzkumných metod. Metodou observace bylo zjišťováno, jaká je situace na recitačních soutěžích a přehlídkách, především v rámci Dětské scény. Dotazníkové šetření a řízené rozhovory byly zvoleny pro zjištění způsobů práce s dětskými recitátory.
The thesis deals with a child - the reciter and looks into ways of recitation. The aim of the thesis is to describe these ways and to map which of them vote children - the reciters and their reciter's guides the most often. The first theoretical part is focused on explanation of basic notions that bind to child recitation and then to analyzing particular phases of recitation process. The second research part is divided into three parts according to used research methods. Via observation method was detected what is the situation on recitation competitions and exhibitions especially within Dětská scéna competition. Survey and structured interwievs were picked for detection of ways of working with children - the reciters.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Umělecký přednes ve výuce na prvním stupni ZŠ
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPourová, Markéta (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2023)Datum obhajoby: 4. 9. 2023In my diploma thesis I focus on children's recitation in education at the first grade of primary school. The theoretical part describes the basic elements of recitation, age specifics, which related to recitation. It ... -
Cesty dětského recitátora na 1. stupni ZŠ
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOČurdová, Jana (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012)Datum obhajoby: 13. 9. 2012Teoretická část diplomové práce je zaměřena na analyzování jednotlivých oblastí a pojmů souvisejících s dětskou recitací se zřetelem na 1. stupeň základní školy. V první polovině praktické části jsou metodou řízeného ... -
Jan Ignacy Paderewski. Život, klavírna tvorba a inštruktívna literatúra
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSzal, Milena (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)Datum obhajoby: 29. 5. 2014