Zobrazit minimální záznam

Statistické strojové učení s aplikacemi v hudbě
dc.contributor.advisorVečeř, Jan
dc.creatorJanásková, Eliška
dc.date.accessioned2020-02-25T10:54:19Z
dc.date.available2020-02-25T10:54:19Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/116651
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to train a computer on Beatles' songs using the re- search project Magenta from the Google Brain Team to produce its own music, to derive backpropagation formulas for recurrent neural networks with LSTM cells used in the Magenta music composing model, to overview machine learning techniques and discuss its similarities with methods of mathematical statistics. In order to explore the qualities of the artificially composed music more thor- oughly, we restrict ourselves to monophonic melodies only. We train three deep learning models with three different configurations (Basic, Lookback, and At- tention) and compare generated results. Even though the artificially composed music is not as interesting as the original Beatles, it is quite likeable. According to our analysis based on musically informed metrics, artificial melodies differ from the original ones especially in lengths of notes and in pitch differences be- tween consecutive notes. The artificially composed melodies tend to use shorter notes and higher pitch differences. 1en_US
dc.description.abstractCílem této práce je vytvořit strojově generovanou hudbu na základě písní od Beatles s využitím výzkumného projektu Magenta od týmu Google Brain, odvodit vzorce pro backpropagaci v rekurentní neuronové síti s LSTM buňkami, kterou Magenta využívá, přiblížit techniky strojového učení a srovnat je s metodami matematické statistiky. Pro podrobnější rozbor uměle vytvořených skladeb se omezíme pouze na monofonní melodie. Natrénujeme tři modely hlubokého učení se třemi různými konfiguracemi (Basic, Lookback, and Atten- tion) a porovnáme jednotlivé výsledky. I přes to, že uměle vytvořené skladby nejsou tak poutavé jako původní Beatles, jsou docela líbivé. Na základě analýzy založené na hudebně informačních metrikách se uměle vygenerované melodie liší od těch originálních zejména v délce not a rozdílech výšek mezi po sobě jdoucími notami. Umělé vytvořené melodie používají kratší noty a rozdíly ve výškách po sobě jdoucích not jsou větší. 1cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectstrojové učenícs_CZ
dc.subjecttensor flowcs_CZ
dc.subjecthudební skladbacs_CZ
dc.subjectneuronové sítě s LSTMcs_CZ
dc.subjecthodnocení hudbycs_CZ
dc.subjectmachine learningen_US
dc.subjecttensor flowen_US
dc.subjectmusic compositionen_US
dc.subjectneural networks with LSTMen_US
dc.subjectevaluation of musicen_US
dc.titleStatistical machine learning with applications in musicen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2020
dcterms.dateAccepted2020-02-04
dc.description.departmentKatedra pravděpodobnosti a matematické statistikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Probability and Mathematical Statisticsen_US
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId214630
dc.title.translatedStatistické strojové učení s aplikacemi v hudběcs_CZ
dc.contributor.refereeHlávka, Zdeněk
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineProbability, mathematical statistics and econometricsen_US
thesis.degree.disciplinePravděpodobnost, matematická statistika a ekonometriecs_CZ
thesis.degree.programMathematicsen_US
thesis.degree.programMatematikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra pravděpodobnosti a matematické statistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Probability and Mathematical Statisticsen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPravděpodobnost, matematická statistika a ekonometriecs_CZ
uk.degree-discipline.enProbability, mathematical statistics and econometricsen_US
uk.degree-program.csMatematikacs_CZ
uk.degree-program.enMathematicsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem této práce je vytvořit strojově generovanou hudbu na základě písní od Beatles s využitím výzkumného projektu Magenta od týmu Google Brain, odvodit vzorce pro backpropagaci v rekurentní neuronové síti s LSTM buňkami, kterou Magenta využívá, přiblížit techniky strojového učení a srovnat je s metodami matematické statistiky. Pro podrobnější rozbor uměle vytvořených skladeb se omezíme pouze na monofonní melodie. Natrénujeme tři modely hlubokého učení se třemi různými konfiguracemi (Basic, Lookback, and Atten- tion) a porovnáme jednotlivé výsledky. I přes to, že uměle vytvořené skladby nejsou tak poutavé jako původní Beatles, jsou docela líbivé. Na základě analýzy založené na hudebně informačních metrikách se uměle vygenerované melodie liší od těch originálních zejména v délce not a rozdílech výšek mezi po sobě jdoucími notami. Umělé vytvořené melodie používají kratší noty a rozdíly ve výškách po sobě jdoucích not jsou větší. 1cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis is to train a computer on Beatles' songs using the re- search project Magenta from the Google Brain Team to produce its own music, to derive backpropagation formulas for recurrent neural networks with LSTM cells used in the Magenta music composing model, to overview machine learning techniques and discuss its similarities with methods of mathematical statistics. In order to explore the qualities of the artificially composed music more thor- oughly, we restrict ourselves to monophonic melodies only. We train three deep learning models with three different configurations (Basic, Lookback, and At- tention) and compare generated results. Even though the artificially composed music is not as interesting as the original Beatles, it is quite likeable. According to our analysis based on musically informed metrics, artificial melodies differ from the original ones especially in lengths of notes and in pitch differences be- tween consecutive notes. The artificially composed melodies tend to use shorter notes and higher pitch differences. 1en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra pravděpodobnosti a matematické statistikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV