Kompetenční model ředitelky mateřské školy
Competency model of director nursery school
bakalářská práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/111983Identifikátory
SIS: 206134
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pavlov, Ivan
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání
Datum obhajoby
20. 5. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
kompetence, kompetenční model, ředitelka, mateřská školaKlíčová slova (anglicky)
competence, competency model, director, nursery schoolBakalářská práce se zabývá kompetencemi ředitelky mateřské školy. Cílem práce je vytvoření návrhu kompetenčního modelu ředitelky mateřské školy. V teoretické části pomocí odborné literatury vymezuje pojem kompetence a označuje kompetence potřebné pro vedoucí zaměstnance. Popisuje druhy kompetencí a vznik, druhy a využití kompetenčních modelů. V empirické části je na základě analýzy rozhovorů a myšlenkových map dotazovaných ředitelek mateřských škol vytvořen návrh kompetenčního modelu pro ředitelku mateřské školy. Práce je určena pro budoucí ředitelky mateřské školy, které se chystají ke konkurznímu řízení, ale také ji lze využít pro identifikaci oblastí, které by mohli či měli stávající ředitelé mateřských škol a případně jejich zástupci dále rozvíjet v rámci svého profesního rozvoje a také jako inspirace pro vytvoření vlastního kompetenčního modelu vedoucího pracovníka mateřské školy.
The bachelor thesis deals with the competences of the nursery school director. The aim of this work is to create a proposal of a competency model of the nursery school director. In the theoretical part it defines the concept of competence by means of specialized literature and denotes the competences needed for leading employees. It describes the types of competencies and the origin, types and use of competency models. In the empirical part, based on the analysis of interviews and mind maps of the nursery school director, a proposal for a competency model for the director. The work is intended for future nursery school director who are preparing for bankruptcy proceedings, but it can also be used to identify areas that existing directors of nursery schools and their representatives could or should continue to develop as part of their professional development and as an inspiration for creating a competency model of a nursery school managera.