Použití pomůcek a her při rozvoji čtení notového zápisu v počátečním klavírním vyučování
Using aids and games in the development of music reading in beginner piano lessons
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/111962Identifiers
Study Information System: 211952
Collections
- Kvalifikační práce [18096]
Author
Advisor
Referee
Palkovská, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
23. 5. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
notový zápis, čtení notového zápisu, rytmické slabiky, intonační metody, hudební schopnosti, pomůcky, didaktické hryKeywords (English)
music sheet, music reading, rhythm syllables, methods of intonation, musical skills, aids, educational gamesPráce pojednává o pomůckách a možnostech jejich využití při nácviku čtení notového zápisu u začínajících klavíristů. V teoretické části uvádí metodická východiska pomůcek a her, význam čtení notového zápisu pro hudební život žáka i rozvoj jeho hudebních schopností a význam použití her ve výuce. V druhé části nalezne čtenář popis pomůcek, návrh činností (často her), doporučení vycházející z praxe apod. Empirická část se věnuje sledování dopadu používání pomůcek na několik žáků různých úrovní klavírních schopností.
The subject of this work is aids and their possible use in teaching music reading to beginner pianists. The theoretical part presents the methodology behind aids and games, the importance of music reading for the musical activities of the pupils and for the development of their musical skills. It also explains the importance of using games in piano lessons. In the second part of this work you can find the description of the aids, recommendations for activities (often games), suggestions that are based on author's experience etc. The third part describes the effect of using aids and games on a few pupils of different levels of piano skills.