Rozvoj dětské hudební tvořivosti v pěveckém kroužku na 1. stupni ZŠ
Development of children's musical creativity of the singing group at alementary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/111926Identifikátory
SIS: 201057
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Slavíková, Petra
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
10. 1. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
tvořivost, tvořivé myšlení, hudebně tvořivé myšlení, dětská hudební tvořivost, hudební schopnosti, hudebně tvořivé schopnosti, tvořivé vyučováníKlíčová slova (anglicky)
Creativity, creative thinking, creative thinking in music, children's musical creativity, musical skills, creative skills in music, creative educationTato diplomová práce se zabývá rozvojem hudební tvořivosti žáků pěveckého kroužku prvního stupně ZŠ. Věnuje se nejprve problematice obecné tvořivosti a jejímu významu a důležitosti pro život člověka. Dále podrobněji specifikuje téma tvořivého myšlení, od něhož odvozuje termín hudebně tvořivého myšlení. Neopomíjí nepostradatelnou roli učitele hudební výchovy, navrhuje systematický metodický postup a nabízí rovněž několik konkrétních typů cvičení vhodných k rozvoji hudební tvořivosti žáků. V rámci výzkumné části pak zkoumá a porovnává úroveň rozvoje tvořivých schopností žáků pěveckého kroužku prvního stupně ZŠ v Čerčanech (ve školním roce 2017/2018 a 2018/2019) v souvislosti s osvojovanými písněmi (jejich obsahy a hudebně výrazovými prostředky). Cílem práce bylo především potvrzení skutečnosti, že výuka s využitím hudebně tvořivých prvků má zásadní vliv na rozvoj hudebních schopností žáků - včetně schopností tvořivých.
Tato diplomová práce se zabývá rozvojem hudební tvořivosti žáků pěveckého kroužku prvního stupně ZŠ. Věnuje se nejprve problematice obecné tvořivosti a jejímu významu a důležitosti pro život člověka. Dále podrobněji specifikuje téma tvořivého myšlení, od něhož odvozuje termín hudebně tvořivého myšlení. Neopomíjí nepostradatelnou roli učitele hudební výchovy, navrhuje systematický metodický postup a nabízí rovněž několik konkrétních typů cvičení vhodných k rozvoji hudební tvořivosti žáků. V rámci výzkumné části pak zkoumá a porovnává úroveň rozvoje tvořivých schopností žáků pěveckého kroužku prvního stupně ZŠ v Čerčanech (ve školním roce 2017/2018 a 2018/2019) v souvislosti s osvojovanými písněmi (jejich obsahy a hudebně výrazovými prostředky). Cílem práce bylo především potvrzení skutečnosti, že výuka s využitím hudebně tvořivých prvků má zásadní vliv na rozvoj hudebních schopností žáků - včetně schopností tvořivých.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Role knihoven v kulturních a kreativních průmyslech
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOČejková, Kateřina (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2. 9. 2016Tato bakalářská práce se zabývá tím, jakou roli v kulturních a kreativních průmyslech hrají knihovny. V textu jsou definovány jednotlivé pojmy týkající se těchto průmyslů. Dále je zmíněno mapování potřeb knihoven a jejich ... -
Tvořivost a její rozvoj
Výsledek obhajoby: OBHÁJENONebřenská, Dagmar (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2011)Datum obhajoby: 6. 9. 2011Cílem mé bakalářské práce je analyzovat tvořivost a možnosti jejího rozvoje. Práce tvořena devíti kapitolami, z nichž každá pojednává o rozdílném aspektu kreativity. Vstupní partie práce uvádí do problematiky, definuje ... -
Dětská kreativita, její rozvoj za podpory dospělých
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMachová, Šárka (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2022)Datum obhajoby: 1. 6. 2022The thesis focus is on children's creativity as a social-psychological phenomenon. A systematic literature review summarizes current approaches, theories, and research that highlight the social aspect of creativity. ...