Využití moderních technologických pomůcek pro rozvoj mluvené řeči u dětí s těžkým sluchovým postižením.
The use of modern technological aids for the development of spoken speech at childern with severve hearing impairment.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/111879Identifikátory
SIS: 204002
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Komorná, Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
17. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Aplikace Hlásek, děti se sluchovým postižením, logopedie, sluchové postižení, Speech Viewer, pomůcky pro rozvoj řeči, rozvoj řečiKlíčová slova (anglicky)
Hearing impairment, Hlásek application, children with hearing impairment, speech development, speech development aids, speech therapy, Speech ViewerDiplomová práce se zabývá pomůckami určenými pro rozvoj řeči u dětí se sluchovým postižením. V teoretické časti shrnuje problematiku sluchového postižení, možností kompenzačních pomůcek, rozvoje řeči, logopedické intervence a pomůcek sloužících pro rozvoj řeči u osob se sluchovým postižením. Podrobněji se věnuje především pomůcce Speech Viewer, jež byla inspirací pro vytvoření nové aplikace Hlásek, která vznikla v rámci meziuniverzitní spolupráce Univerzity Karlovy a ČVUT v Praze v průběhu zpracovávání dvou diplomových prací. Empirická část práce ve svém úvodu popisuje vytvořenou aplikaci a za využití sběru a analýzy dat, rozhovoru a pozorování sleduje přínos aplikace pro rozvoj základních prvků mluvené řeči u dětí se sluchovým postižením. Výsledky empirického šetření jsou zpracovány pomocí grafů a zobrazují tak přehledně pokroky dětí v jednotlivých částech aplikace. Závěr práce je věnován budoucímu rozvoji aplikace a navázání další možné spolupráce s Centrem pro dětský sluch Tamtam. KLÍČOVÁ SLOVA Aplikace Hlásek, děti se sluchovým postižením, logopedie, sluchové postižení, Speech Viewer, pomůcky pro rozvoj řeči, rozvoj řeči
This thesis is concerned with aids intended for the speech development of children with hearing impairment. The theoretical part summarizes the subject matter of hearing impairment, the possibilities of compensatory aids, speech development, speech therapy intervention and aids helping the speech development of people with hearing impairment. The theoretical part is mostly dedicated to the Speech Viewer aid, which has inspired the development of the new Hlásek application, which originated as a part of the inter-university cooperation of Charles University and ČVUT in Prague within working on two diploma theses. The introduction of the empirical part of the thesis describes the created application and with the use of gathering and analysis of data, interviews and observation, it follows the contribution of the application to the development of basic features of speech of children with hearing impairment. The results of the empirical investigation are processed with the help of graphs and thus they clearly represent the advances of the children in individual parts of the application. The conclusion of the thesis is dedicated to the future development of the application and the establishment of further possible cooperation with Children's Hearing Centre Tamtam. KEYWORDS Hearing impairment, Hlásek...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
The presentation of speech, writing and thought in British newspapers.
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOČermáková, Barbora (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2014)Datum obhajoby: 10. 9. 2014Diplomová práce srovnává formy prezentace řeči (a okrajově psaní) v britských novinových článcích na základě teorie forem prezentace řeči, psaní a myšlení E. Semino a M. Shorta (2004). Na specializovaném korpusu šesti ... -
Vývoj řeči v MŠ se speciální třídou pro děti s vadami řeči
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKačerová, Lenka (Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, 2019)Datum obhajoby: 24. 6. 2019 -
Komunikativní dovednosti a narušená komunikační schopnost u dětí před zahájením školní docházky
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKonkusová, Markéta (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)Datum obhajoby: 13. 1. 2014TITLE: Communicative skills and disturbed communications ability of children before initiation of school attendance. AUTHOR: Markéta Konkusová DEPARTMENT: Department of Special Education SUPERVISOR: doc. PeadDr, Jiřina ...