Přínosy reflexe v procesu vzdělávání a učení (se) dospělých
Benefits of Reviewing in a Process of Adult Learning and Education
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/111805Identifikátory
SIS: 192381
Kolekce
- Kvalifikační práce [24984]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sycha, Martin
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
10. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
reflexe|zkušenostní učení|zážitek|učení se dospělýchKlíčová slova (anglicky)
reflection|experiential learning|experience|adult learningBakalářská práce se zabývá procesem zkušenostního učení a vzděláváním probíhajícím metodami, které z tohoto procesu vychází. Důraz je kladen především na oblast reflexe. Hlavním cílem práce je souhrnně popsat významné teorie týkající se zkušenostního učení a reflexí a následně v empirickém šetření analyzovat vnímání těchto přístupů samotnými účastníky. Práce nejprve představuje významné teorie zkušenostního učení, užití her ve vzdělávání a koncepce zónového učení. Dále je pozornost věnována reflexím, jejich významným modelům, zásadám, technikám a roli lektora. Poslední kapitolu práce tvoří kvantitativní empirické šetření, které se zabývá vnímáním a preferencemi účastníků týkající se zkušenostních metod a reflexe. Klíčová slova reflexe, zkušenostní učení, zážitek, vzdělávání dospělých
The bachelor thesis deals with the process of experiential learning while the main focus is on debriefings. Main objective of this thesis is to summarize important experiential learning and debriefing theories and to analyze the participant's perception and preferences about these approaches through empirical research. The thesis begins with a main experiential learning theories overview, it explains the usage of games in education and presents zone learning concepts. Further attention is paid to debriefings, their important models, principles, techniques and role of lecturer. The last chapter of the thesis consists of a quantitative empirical research, which deals with the perception and preferences of participants regarding experiential learning methods and debriefings. Keywords debriefing, review, experiential learning, experience, adult education
