Vzdělávání v psychoterapii v ČR v evropském kontextu
Training and education in psychotherapy in the Czech Republic in the European context
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/111742Identifikátory
SIS: 166090
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Najbrtová, Kristina
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Psychologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
9. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
psychoterapie|vzdělávání|psychoterapeutický výcvik|psychologické poradenstvíKlíčová slova (anglicky)
psychotherapy|education|psychotherapeutic training|psychological counselingPředkládaná bakalářská práce se věnuje vzdělávání v psychoterapii v ČR v evropském kontextu. Literárně přehledová část se postupně zabývá historickým pozadím v oblasti psychoterapie, dále se zaměřuje na vznik a rozvoj různých forem výcviku a vzdělávání v psychoterapii. V práci je postupně popsáno několik významných psychoterapeutických směrů z hlediska jejich přístupu ke vzdělávání psychoterapeutů. V další části je navržen výzkumný projekt, který se věnuje osobní zkušenosti zástupců různých psychoterapeutických směrů. Cílem takovéto výzkumné sondy by mělo být zmapování pozitivních a silných stránek a také slabších či méně rozpracovaných stránek různých vzdělávacích systému v psychoterapii. K naplnění tohoto výzkumného projektu je navrhnuto využití hloubkového rozhovoru se zástupci několika různých významných psychoterapeutických směrů.
This bachelor thesis deals with education in psychotherapy in the Czech Republic in the European context. The literary overview gradually deals with the historical background in the field of psychotherapy, then focuses on the emergence and development of various forms of training and education in psychotherapy. The thesis describes several important psychotherapeutic directions in terms of their approach to psychotherapist education. In the next part there is proposed a research project, which is devoted to personal experience of representatives of different psychotherapeutic directions. The aim of such a research probe should be to map the positive and strong aspects as well as the weaker or less developed aspects of the various educational systems in psychotherapy. In order to fulfill this research project, it is proposed to use an in-depth interview with representatives of several important psychotherapeutic approaches.