Pohled zdravotníků na současné vzdělávání sester
A view of health oppicers in nurses' education
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/11114Identifikátory
SIS: 36105
Kolekce
- Kvalifikační práce [1142]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Marečková, Jana
Kyasová, Miroslava
Fakulta / součást
Lékařská fakulta v Hradci Králové
Obor
Ošetřovatelství - pedagogika ve zdravotnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav sociálního lékařství
Datum obhajoby
12. 6. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Lékařská fakulta v Hradci KrálovéJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Autor: Iva Mrázková, DiS. Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové, Oddělení ošetřovatelství Název práce: Pohled zdravotníků na současné vzdělávání sester Vedoucí práce: PhDr. Irena Nerudová Počet stran: 69 Počet příloh: 4 Rok obhajoby: 2007 Klíčová slova: vzdělávání sester, profese sestry, vztah sestra-lékař Bakalářská práce se zabývá problematikou dnešního sesterského povolání ve vztahu k novým formám vzdělávání sester. Zahrnuje pohled do minulosti a nastiňuje možnosti dnešního vzdělávání. Poukazuje jak na formy kvalifikačního studia, tak na celoživotní vzdělávání. Zmiňuje registraci sester a ukotvení změn vzdělávání sester v legislativě České republiky. Podstatu práce tvoří část empirická, kdy bylo provedeno kvantitativní výzkumné šetření, které mělo za úkol zjistit názory vybraných zdravotníků na probíhající změny ve vzdělávání sester. Vzorek respondentů tvořili lékaři a sestry ze čtyř zdravotnických zařízení: Fakultní nemocnice Motol, Asociace samaritánů v Kralupech nad Vltavou, Nemocnice Hořovice a Nemocnice Jablonec nad Nisou pracující na různých odděleních. Dále byly porovnány názory dvou profesí, lékařů a sester na uvedené změny a s tím související vývoj vztahu sestra-lékař.
Bachelor's thesis is engaged in nurse's problems and their working conditions relating to new forms of education. It includes a view to the past and shows possibilities of education nowadays. It points out forms of qualities studying and lifelong education. The thesis refers to registration of nurses and changes of nurses' education in legislation of the Czech Republic. Nature of thesis forms an empiric past, which engages in research of chosen health officers, who reacted to nurses' education. Specimen of respondents made doctors and nurses from four health institutions: The Hospital in Motol , The Asociation of Samaritans in Kralupy nad Vltavou, The Hospital Hořovice and The Hospital Jablonec nad Nisou working at different branches. I also compared options of two professions, doctors and nurses to mentioned changes and progress in relationship nurse-doctor.