What type of First Lady Was Michelle Obama: Case Study on Michelle Obama as First Lady
Michelle Obamová jako první dáma: Případová studie
diploma thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/111145/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/111145Identifiers
Study Information System: 193280
Collections
- Kvalifikační práce [17587]
Author
Advisor
Referee
Kýrová, Lucie
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
International Area Studies
Department
Department of North American Studies
Date of defense
18. 9. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
English
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Michelle Obama, Laura Bushová, první dáma, iniciativy, Reach Higher, Let Girls Learn, Joining Forces, Let's Moce, známé osobnosti, sportovci, korporace, vliv, roleKeywords (English)
Michelle Obama, Laura Bush, First Lady, initiatives, Reach Higher, Let Girls Learn, Joining Forces, Let's Move, celebrities, athletes, corporations, influence, roleTato diplomová práce se zabývá rolemi prvních dam Spojených států. Jejich úloha je často nelehká, protože instituce role první dámy jako taková není nikde oficiálně ustanovena. Přestože tomu tak je, tak se ze strany společnosti stále setkáváme s očekávánímiohledně jejich role, jejich vystupování a odpovědnosti k roli jako takové. Zároveň vliv umožňuje prvním damám využívat svou platformu pro neomezené množství účelů, zejména pak k etablování se pomocí iniciativ. První dáma Michelle Obamová využila platformy velmi inovativním způsobem, díky kterému zároveň využila zájem médii o svou osobu, pro účely propagace svých kampaní. Dále byla Michelle Obamová schopná svým vlivem a přístupem zapojit do svých iniciativ také nové aktéry jako jsou nadnárodní korporace nebo státní představitelé. Díky své autentičnosti a mladistvému přístupu dokázala přilákat a zapojit mladé publikum do svých iniciativ. Michele Obamová byla velmi aktivní první dámou a dokázala svůj vliv využívat jak v rámci popularizace své osoby, tak svých politických agend.
This Master's Thesis analyzes various roles that First Ladies of the United States take upon when their spouses are elected President of the United States. Even though the role of First Ladies is undefined, the public still expects a certain level of manners and dedication to their selected causes. The influence of First Ladies is, on the one hand limited by the fact that they do not have any real policies to follow. On the other hand, the platform of First Ladyship offers a great deal to influence and ability to raise awareness to causes they care about. The main argument is that Mrs. Obama had a particular skill to promote her initiatives and to turn negative attention by the media to the rights directions. Additionally, she was able to get the attention of corporations and state officials to help her make a real impact on her initiatives. Her authenticity and fun engaging style helped her with engaging young people into her campaigns and her status of popular First Lady. Therefore, the goal of this thesis is to find out how the role of First Lady changed during Michelle Obama's term as First Lady and what kind of influence her initiatives brought. Finally, the analyses shows that Michelle Obama was a very active First Lady that pushed the role of the First Lady forward. Her well though...