Filiální terapie v prostředí školy
Filial Therapy in School Environment
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/111031Identifikátory
SIS: 213605
Kolekce
- Kvalifikační práce [23212]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zábrodská, Kateřina
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
4. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
filiální terapie|terapie hrou|nedirektivní psychoterapie hrou|zprostředkovatelé terapie|terapie založená na vztahu dítěte a rodiče|CPRT|výcvik založený na vztahu dítěte a učitele|Kinder terapie|Kinder výcvik|CTRTKlíčová slova (anglicky)
Filial Therapy|Play Therahy|Therapeutic Agents|Child-Teacher Relationship Therapy|CPRT|Kinder Therapy|Kinder Training|Child-Teacher Relationship Training|CTRTFiliální terapie v prostředí školy je přehledová studie, která zprostředkovává českému čtenáři téma filiální terapie, zvláště pak se zřetelem na implementaci do školního prostředí. Práce zpracovává vznik a východiska filiální terapie, dále představuje jednu ze současných podob: Terapii založenou na vztahu dítěte a rodiče (CPRT) a mapuje vývoj snah o přenesení filiální terapie z domácího do školního prostředí - od raného konceptu učitelů jako zprostředkovatelů terapie po zcela nový koncept Výcviku založeného na vztahu dítěte a učitele (CTRT). Klíčová slova Filiální terapie, terapie hrou, nedirektivní psychoterapie hrou, zprostředkovatelé terapie, terapie založená na vztahu dítěte a rodiče, CPRT, Kinder terapie, výcvik založený na vztahu dítěte a učitele, CTRT.
Filial therapy in school environment is an overview study introducing filial therapy to Czech readers and focusing on implementation of filial therapy into school environment. The study first summarizes development and foundations of filial therapy and in next part moves towards one of its contemporary forms: Child- Parent Relationship Therapy (CPRT), and mapping efforts to transfer filial therapy from domestic environment to school environment - from the very first concept of teachers as therapeutic agents to most recent concept of Child-Teacher Relationship Training (CTRT). Keywords Filial Therapy, Play Therahy, Therapeutic Agents, Child-Teacher Relationship Therapy, CPRT, Kinder Therapy, Child-Teacher Relationship Training, CTRT
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Logopedická terapie u dětí s vývojovou dysartrií
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKadrlová, Nikola (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015)Datum obhajoby: 28. 5. 2015Diplomová práce "Logopedická terapie u dětí s vývojovou dysartrií" se zabývá vývojovou dysartrií a konkrétními terapeutickými metodami, které lze využívat v rámci logopedické péče u dětí s touto narušenou komunikační ... -
Vliv pohybové terapie u Morbus Bechtěrev
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKališ, Martin (Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2011)Datum obhajoby: 4. 5. 2011Název: Vliv pohybové terapie u Morbus Bechtěrev Cíle: Cílem této diplomové práce je v teoretické části získat a zpracovat co nejvíce možných dostupných informací z české a zahraniční literatury týkající se problematiky ... -
Aktuální logopedické přístupy k dětem s Downovým syndromem
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBlažková, Markéta (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2017)Datum obhajoby: 6. 6. 2017Diplomová práce pojednává o konkrétních terapeutických metodách a technikách, které lze využívat v rámci logopedické péče u dětí s Downovým syndromem, u kterých se vyskytují symptomatické poruchy řeči. Práce obsahuje ...