Průzkum zájmu všeobecných sester a porodních asistentek o další studium
Survey medical nurses' and midwives' interest in further education
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/11085Identifikátory
SIS: 36090
Kolekce
- Kvalifikační práce [1142]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Plecitá, Zdeňka
Nerudová, Irena
Fakulta / součást
Lékařská fakulta v Hradci Králové
Obor
Ošetřovatelství - pedagogika ve zdravotnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav sociálního lékařství
Datum obhajoby
11. 6. 2007
Nakladatel
Univerzita Karlova, Lékařská fakulta v Hradci KrálovéJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Autor: Renata Dušková Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce: Průzkum zájmu všeobecných sester a porodních asistentek o další studium Vedoucí práce: Bc. Dagmar Švecová Počet stran: 144 Počet příloh: 4 Rok obhajoby: 2007 Klíčová slova: autoregulace učení, motivace, paměť, paměťové strategie, sebemotivace, vzdělávání Tato bakalářská práce je zaměřena na průzkum zájmu všeobecných sester a porodních asistentek o další studium. Teoretická část se zaměřuje na pojem motivace a učení, autoregulaci učení, paměť, její strategie. Popisuje pojem vůle a postoj k plnění povinností. Dále jsou to pohledy na učení z psychologického hlediska a důležitým pojmem je také sebemotivace. Těžiště práce tvoří empirická část bakalářské práce. Tato část práce se zabývá vyhodnocením kvantitativního dotazníkového šetření k zjištění zájmu všeobecných sester a porodních asistentek o další studium. Zkoumaný vzorek tvoří všeobecné sestry a porodní asistentky z pěti zdravotnických zařízení z České republiky.
This Bachelor theses is intended to survey medical nurses' and midwives' interest in further education. Its theoretical part is aimed at the concept of motivation, learning and its self-regulation, memory and its strategy is focused on as well. It gives an account of both the will and attitude towards carrying out duties. Self-motivation bears important meaning in the thesis as well as the notion of learning from psychological aspect. The empiric basis of the Bachelor thesis lies in evaluating quantitative survey through questionnaires to find out nurses' and midwives' interest in further education. The surveyed sample comprises medical nurses and midwives of five health institutions in the Czech Republic.