Komunikační strategie v pořadech na You Tube (s přihlédnutím k dospívajícím divákům)
Communicative Strategies in You Tube Broadcasting (with Respect to Adolescent Viewers)
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/110843Identifikátory
SIS: 190460
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šormová, Kateřina
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Český jazyk a literatura
Katedra / ústav / klinika
Ústav českého jazyka a teorie komunikace
Datum obhajoby
3. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
komunikace|ovlivňování|internet|masová média|sociální síť|YouTube|youtuber|dospívajícíKlíčová slova (anglicky)
communication|influencing|internet|mass media|social network|YouTube|youtuber|adolescentsBakalářská práce se zabývá komunikačními strategiemi v původních českých videích na internetové stránce YouTube. Cílem této práce je analyzovat jazykové prostředky a postupy, které jsou v komunikaci využívány zejména k ovlivňování. Cílem je rovněž stanovit oblasti, na které se ovlivňování zaměřuje. Součástí výzkumu je usouvztažnění komunikačních strategií v daném prostoru a jejich reflexe dospívajícími ve věku 11-18 let. K analýze komunikačních strategií byl zhotoven transkript úvodů a závěrů sedmi vybraných videí. Reflexe sledovanou skupinou byla získána prostřednictvím polostrukturovaného dotazníku. Jeho výsledky byly diskutovány s výsledky analýzy videí. Provedeným výzkumem jsme zjistili, že jazykové prostředky a postupy jsou voleny s ohledem na rozšiřování komunity tvořící se v prostředí stránky YouTube. Toto je sledovanou skupinou reflektováno převážně pozitivně. Hlavním přínosem této práce je základní vhled do problematiky ovlivňování dospívajících původními pořady na stránce YouTube. Na základě výsledků jsou rovněž navržena další témata vhodná k podrobnějším výzkumům.
This bachelor's thesis deals with communication strategies in original Czech videos on YouTube. The aim of this thesis is to analyse means of language and language procedures used in communication especially for influencing. The aim is also to identify fields which are targeted by the influence. The correlation of communication strategies in the given area and reflection of them by a group of adolescents from 11 to 18 years of age is part of this research. A transcript of the introduction and conclusions of seven selected videos was prepared for the analysis of communication strategies. Reflection of researched group is obtained by a semi- structured questionnaire. Its results are discussed with the results of video analysis. Our research has discovered that means of language and language procedures are selected to develop the YouTube community. This is usually positively reflected by studied group. The main contribution of this work is a basic insight into the issue of influencing adolescents by original YouTube videos. Based on the results, other topics suitable for more detailed research are suggested.