Online kampaň českých politických aktérů k volbám do Evropského parlamentu 2019
The European Parliament 2019 Elections Online Campaign of Czech Political Actors
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/110767Identifikátory
SIS: 211987
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vochocová, Lenka
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
24. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
politická komunikace, on-line kampaň, mobilizace, euroskepticismus, volby druhého řádu, Evropský parlament, Facebook, sociální sítě, kvantitativní obsahová analýzaKlíčová slova (anglicky)
political communication, on-line campaign, mobilisation, second order elections, European Parliament, Facebook, social network services, quantitative content analysisV této práci se budeme věnovat on-line politické komunikaci na sociální síti Facebook u 8 lídrů českých kandidátek během kampaně k volbám do Evropského parlamentu 2019. Ve čtvrtém věku politické komunikace patří on-line kampaně ke stěžejním nástrojům v boji o voličskou přízeň. Volby do Evropského parlamentu přitom dlouhodobě trpí rostoucím nezájmem elektorátu, což se projevuje v trendu klesající volební účasti, a to jak v měřítku celoevropském, tak i v českém. Výzkum je založen na teoretických koncepcích hlavních funkcí on-line předvolebních kampaní ve čtvrtém věku politické komunikace, podle kterých mezi tyto funkce patří právě mobilizace elektorátu k další politické participaci. Dále čerpáme z teorie Karlheinze Reifa a Hermanna Schmitta o volbách druhého řádu, podle kterých kampaním k evropským volbám vládnou spíše témata domácího politického systému a volby plní funkci referenda o vládě členské země. V poslední řadě vycházíme z teorie o mainstreamizaci euroskepticismu od Paula Taggarta a Alexandera Szczerbiaka, podle kterých dnes patří euroskepticismus k atraktivním mainstreamovým tématům, které lze nalézt u politických subjektů napříč celým ideologickým spektrem. Cílem výzkumu je ověřit a zmapovat, zda a jakým způsobem budou zkoumaní lídři využívat mobilizační funkci on-line kampaně. Z...
In the thesis we are going to focus on the topic of on-line political communication of 8 czech ballot leaders on the social network service Facebook during the 2019 European Parliament election campaign. On-line campaign is essential tool to gain the favor of the electorate in the 4th age of political communication. In long term perspective the European Parliament elections are suffering from the low interest of the electorate and from the trend of decreasing tournout in both pan-European and Czech political arenas. Our research is based on the theoretical concepts about main functions of on-line campaign in the 4th age of political communication. The mobilization of the electorate towards political participation is one of those functions. Next we base our research on the second order elections theory of Karlheinz Reif and Hermann Schmitt. The European Parliament elections are characterised by predominance of topics important to the local political system and by substituting as a referendum about the government of a member country. Last but not least, we base our research on the theory of Paul Taggart and Alexander Szczerbiak, who say that today, euroscepticism is an attractive mainstream topic, which can be found throughout the whole political spectrum. The goal of our research is to prove and...