Materials Development for Language Teaching using CLIL
Vytváření materiálů pro jazykovou výuku metodou CLIL
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/110734Identifikátory
SIS: 211644
Kolekce
- Kvalifikační práce [23725]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jiránková, Lucie
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Anglický jazyk
Katedra / ústav / klinika
Ústav anglického jazyka a didaktiky
Datum obhajoby
10. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
CLIL|jazyková výuka|didaktika anglického jazyka|obsahový předmět|dějepisKlíčová slova (anglicky)
CLIL|language teaching|teaching of English language|content subject|historyPřestože se CLIL, termín označující integraci výuky jazyka a klasických obsahových předmětů, objevil již v roce 1994 a Evropská unie ho považovala za potenciální a efektivní přístup k výuce cizích jazyků, nezdá se, že by se tato metoda v širokém měřítku v českém školství efektivně využívala, ani byla dostatečně v povědomí široké veřejnosti. Tento přístup ovšem nabízí skvělou příležitost k tomu, aby byla v jazykových hodinách vytvořena autentičtější atmosféra a současně došlo ke spojení výuky jazyka a hlavních předmětů. Při práci s metodou CLIL musíme brát v úvahu několik faktorů, například její cíle, základní principy, metodiku, diskurz či použitelné materiály, v neposlední řadě také postupy a kritéria pro vytváření materiálů pro jazykovou výuku (také s ohledem na daný obsahový předmět). Záměrem této práce je rozšířit povědomí o metodě CLIL a zároveň částečně přispět ke snížení nedostatku materiálu využitelného v takových hodinách. Proto se v práci zvažují všechna výše zmíněná kritéria, která budou analyzována v logické a efektivní posloupnosti s cílem vytvořit pracovní listy pro hodiny zaměřené na CLIL metodu, které budou následně v kontextu tematické orientace této práce rozebrány. Diplomová práce bude rozdělena na tři části a její cíl představuje propojení metody CLIL a analýzy a vytváření...
Although the term CLIL standing for Content and Language Integrated Learning appeared as early as in 1994, and the European Union recognized it very quickly as a prospective and effective way of learning and teaching languages, it seems neither to have been used extensively within the Czech education system, nor there appears to be a general awareness of the method. However, this approach represents a great opportunity for creating more authentic atmosphere within language classrooms and simultaneously teaching and learning a content subject. When speaking of CLIL, several factors must be considered, such as its objectives, principles, methodology, discourse and materials, furthermore we have to take into account the criteria for designing and analysing material for language teaching (of course also in the view of the chosen content subject principles and objectives). In order to raise the awareness of CLIL as an effective approach to language and subject content teaching and to partly supply the lack of CLIL-focused materials, this thesis aims to take into account all the factors and present and analyse them in logical sequences, so finally an effective piece of material usable in CLIL classes could be created and subsequently analysed and evaluated. The present thesis is divided into three parts...