Segmentace českého trhu na základě příspěvků neziskovým organizacím
The Segmentation the Czech Market based on the Donations to Non-Profit Organizations
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/110402Identifikátory
SIS: 204431
Kolekce
- Kvalifikační práce [17632]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koudelková, Petra
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
19. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Neziskové organizace, fundraising, segmentace, trh, cílený marketing, MML-TGIKlíčová slova (anglicky)
NGOs, fundraising, segmentation, market, targeted marketing, MML-TGITato bakalářská práce se věnuje problematice segmentace českého trhu na základě přispívání neziskovým organizacím. Neziskové organizace v posledních letech čelí tvrdé kritice a jejich činnost je částí veřejnosti označována za zbytečnou, i proto počet jejich přispěvatelů setrvale klesá. Práce si klade za cíl charakterizovat segment přispěvatelů a pomoci tak neziskovým organizacím lépe zacílit jejich marketingové a fundraisingové aktivity. První část práce představuje pojem neziskových organizací, jejich ekonomicko-právní ukotvení a některá specifika jejich marketingové komunikace. Vyložen je teoretický rámec tržní segmentace a jsou popsány zásadní segmentační přístupy. Druhou částí práce je výzkum založený na analýze MML-TGI dat, jehož cílem je porovnat skupinu přispívajících a nepřispívajících a odhalit, jak se skupiny navzájem liší.
This bachelor thesis deals with segmentation of the Czech market on the basis of donating to NGOs. In the last few years NGOs have been facing harsh criticism and part of the public finds their activities worthless, which is one of the reasons the numbers of their contributors continue to decrease. This thesis aims to characterise the contributors segment of the market to help NGOs improve the targeting of their marketing and fundraising activities. The first part of the thesis defines the term of non governmental organisations, their legal and economic basis and some of the particulars of their marketing communication. The theoretic framework and primary approaches of market segmentation are also explicated in the first part. The second part of the thesis consists of a research based on analysing the MML-TGI data. The research aims to compare the groups of contributors and non contributors and discover the differences between them.