Connectedness and spillover effects between forex and stock markets: Evidence from Scandinavia
Účinky propojení a přelévání mezi devizovým a akciovým trhem: Důkazy ze Skandinávie
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/110304Identifikátory
SIS: 201994
Kolekce
- Kvalifikační práce [17642]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Geršl, Adam
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomie a finance
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
17. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Volatility, Spillover, Connectedness, Frequency, Forex market, Stock marketKlíčová slova (anglicky)
Volatility, Spillover, Connectedness, Frequency, Forex market, Stock marketIn this thesis, we study the return and volatility spillovers between forex and stock markets in Scandinavian countries employing recently developed method- ology of spillover indices. Those measures are based on forecast error variance decomposition of generalized vector autoregressive (GVAR) model. This allows us to estimate both total and directional spillovers. Moreover, frequency connect- edness analysis is conducted by decomposing the spillover indices into frequency bands, corresponding to short-, medium- and long-run connectedness. We used daily data for major stock market indices and exchange rates of domestic cur- rency towards US dollar for Norway, Sweden, Denmark and Finland. Our data spans from February 2002 till July 2018 that covers turmoil periods of global fi- nancial crisis in 2007-2009, European sovereign debt crisis 2010-2013 and Brexit referendum in mid 2016. Our empirical analysis reveals that Norwegian financial markets do not contribute much to both return and volatility spillovers. On the other hand, euro and Danish FX market perform very similarly, by exhibiting the highest spillover contributions for both returns and volatility. Furthermore, distinct increasing trends in spillovers are revealed during the turmoil periods for most of the markets. From frequency...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Nové marketingové metody v knihovnách
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSteklá, Zuzana (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 16. 9. 2013V posledních několika letech se marketing zařadil mezi klíčové procesy v knihovnách, slouží jako účinný nástroj konkurenčního boje, prostředek k definování identity knihovny a nový způsob komunikace s uživateli. Knihovny ... -
Olfaktorický marketing - využití přirozených a uměle šířených aromat v maloobchodních prodejnách přírodní kosmetiky
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOPlachá, Linda (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Datum obhajoby: 13. 6. 2018The bachelor thesis "Olfactory marketing - The usage of natural and artificially propagated aroma in retail stores of natural cosmetic products" deals with the usage of olfactory marketing in the field of business and its ... -
Ambush marketing na příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji 2015
Výsledek obhajoby: NEOBHÁJENOLakomá, Milena (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Datum obhajoby: 25. 9. 2018Tato bakalářská práce se věnuje problematice ambush marketingu - nebo také parazitujícího marketingu - na konkrétním příkladu Mistrovství světa v ledním hokeji, které se konalo v roce 2015 v Praze a v Ostravě. Ve práci je ...