Zobrazit minimální záznam

Photography and its authenticity in the context of the debate about disseminating disinformation in the online environment
dc.contributor.advisorŘehořová, Irena
dc.creatorCengrová, Michaela
dc.date.accessioned2020-08-21T11:21:56Z
dc.date.available2020-08-21T11:21:56Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/109845
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce si klade za cíl prozkoumat roli, kterou sehrávají fotografie v případě šíření dezinformací v online prostředí. Práce pracuje s tezí, že i přes zásadní změny v chápání fotografie a její důvěryhodnosti, ke kterým dochází spolu s přechodem z její analogové formy do digitální podoby, si i nadále zachovává status autentického média. Z tohoto důvodu se fotografie stává velmi silným nástrojem pro šíření dezinformací. Práce se bude v teoretické rovině zabývat především předpokladem objektivity fotografie, její dokumentární hodnoty a diváckého očekávání autenticity. Zdůrazněna bude úloha kontextu, který má pro pochopení fotografického sdělení zásadní význam. Stejně tak práce vymezí a definuje základní pojmy, které se týkají dezinformací. Představeny budou strategie využívané při šíření dezinformací za pomoci fotografií. V praktické části diplomové práce budou analyzována konkrétní dezinformační fotografická sdělení. Představeny budou také možnosti, jak ověřovat autenticitu konkrétních fotografických zobrazení. Klíčová slova: fotografie, autenticita, dezinformace, hoax, fake news, online prostředí, manipulacecs_CZ
dc.description.abstractThe submitted thesis focuses on the photograph and its role in the process of disseminating disinformation in the online environment. The thesis deals with the opinion that, despite the fundamental changes in the understanding of photography and its credibility, which together with the transition from its analogue form to digital one, photography retains the status of an authentic medium. For this reason photography is becoming a very powerful tool for spreading misinformation. The thesis deals with the theoretical basis of objectivity of photography, its documentary value and expectation of authenticity. The role of the context, which is crucial for understanding the photographic message, will be emphasized. The thesis also defines the basic concepts related to the phenomenon of disinformation. The strategies used to spread disinformation via photography is also presented. In the practical part of the thesis particular disinformative photographic messages is analyzed. Ways to verify the authenticity of particular photographic images are presented. Keywords: photography, authenticity, disinformation, hoax, fake news, online environment, manipulationen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectfotografiecs_CZ
dc.subjectautenticitacs_CZ
dc.subjectdezinformacecs_CZ
dc.subjecthoaxcs_CZ
dc.subjectfake newscs_CZ
dc.subjectonline prostředícs_CZ
dc.subjectmanipulacecs_CZ
dc.subjectphotographyen_US
dc.subjectauthenticityen_US
dc.subjectdisinformationen_US
dc.subjecthoaxen_US
dc.subjectfake newsen_US
dc.subjectonline environmenten_US
dc.subjectmanipulationen_US
dc.titleFotografie a její autenticita v kontextu debaty o šíření dezinformací v online prostředícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2019
dcterms.dateAccepted2019-09-11
dc.description.departmentDepartment of Electronic Culture and Semioticsen_US
dc.description.departmentKatedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId131536
dc.title.translatedPhotography and its authenticity in the context of the debate about disseminating disinformation in the online environmenten_US
dc.contributor.refereeŠvantner, Martin
dc.identifier.aleph002294128
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
thesis.degree.disciplineElectronic Culture and Semioticsen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Electronic Culture and Semioticsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csElektronická kultura a sémiotikacs_CZ
uk.degree-discipline.enElectronic Culture and Semioticsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPředkládaná diplomová práce si klade za cíl prozkoumat roli, kterou sehrávají fotografie v případě šíření dezinformací v online prostředí. Práce pracuje s tezí, že i přes zásadní změny v chápání fotografie a její důvěryhodnosti, ke kterým dochází spolu s přechodem z její analogové formy do digitální podoby, si i nadále zachovává status autentického média. Z tohoto důvodu se fotografie stává velmi silným nástrojem pro šíření dezinformací. Práce se bude v teoretické rovině zabývat především předpokladem objektivity fotografie, její dokumentární hodnoty a diváckého očekávání autenticity. Zdůrazněna bude úloha kontextu, který má pro pochopení fotografického sdělení zásadní význam. Stejně tak práce vymezí a definuje základní pojmy, které se týkají dezinformací. Představeny budou strategie využívané při šíření dezinformací za pomoci fotografií. V praktické části diplomové práce budou analyzována konkrétní dezinformační fotografická sdělení. Představeny budou také možnosti, jak ověřovat autenticitu konkrétních fotografických zobrazení. Klíčová slova: fotografie, autenticita, dezinformace, hoax, fake news, online prostředí, manipulacecs_CZ
uk.abstract.enThe submitted thesis focuses on the photograph and its role in the process of disseminating disinformation in the online environment. The thesis deals with the opinion that, despite the fundamental changes in the understanding of photography and its credibility, which together with the transition from its analogue form to digital one, photography retains the status of an authentic medium. For this reason photography is becoming a very powerful tool for spreading misinformation. The thesis deals with the theoretical basis of objectivity of photography, its documentary value and expectation of authenticity. The role of the context, which is crucial for understanding the photographic message, will be emphasized. The thesis also defines the basic concepts related to the phenomenon of disinformation. The strategies used to spread disinformation via photography is also presented. In the practical part of the thesis particular disinformative photographic messages is analyzed. Ways to verify the authenticity of particular photographic images are presented. Keywords: photography, authenticity, disinformation, hoax, fake news, online environment, manipulationen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990022941280106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV