Odměňování pedagogických pracovníků v preprimárním vzdělávání
Remuneration of teachers in preprimary education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/109307Identifikátory
SIS: 203507
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šafránková, Jana Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání
Datum obhajoby
4. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
personalistika, personální práce, personální řízení, personální činnosti, odměňování, finanční a nefinanční formy odměňování, preprimární vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
human resources, human resources work, human resources management, human resources activities, remuneration, direkt financial and nonfinacial compensation, preprimary educationCílem mé diplomové práce je oblast odměňování pedagogických pracovníků v preprimárním vzdělávání. Odměňování je součástí personální činnosti v organizaci, proto se v úvodu teoretické části věnuji obecnému vymezení základních pojmů vztahujících se k personalistice a personální práci v organizacích a nastiňuji zde i vývoj a proměny v personalistice. V další části teorie se pak věnuji především nejvýznamnější personální činnosti, kterou je odměňování. Vedle popisu základních pojmů jsou zde podrobně charakterizovány jednotlivé formy odměňování, a to finanční i nefinanční. V diplomové práci se jimi zabývám konkrétněji na úrovni preprimárního vzdělávání a také zde blíže popisuji personální činnost ředitelky v mateřské škole. Závěrečná část se zabývá výzkumným šetřením, jehož cílem bylo zmapovat situaci v oblasti odměňování a následné spokojenosti s odměňováním finančním i nefinančním. Šetření bylo provedeno formou dotazníků pro pedagogické pracovníky a rozhovorů s dvěma ředitelkami mateřských škol. Na základě výsledků vybraných dotazníkových otázek jsem navrhla doporučení pro praxi v oblasti odměňování v preprimárním vzdělávání. Význam diplomové práce spočívá v rozšíření teoretických poznatků souvisejících s klíčovou personální činností, kterou je odměňování pedagogických pracovníků v preprimárním...
The aim of my thesis is the remuneration of teaching staff in pre-primary education. Remuneration is a part of personnel activities in the organization, so in the introduction of the theoretical part I deal with the general definition of basic terms relating to human resources and personnel work in organizations and here I outline the development and changes in human resources. In the next part of the theory I devote myself mainly to the most important personnel activity, which is remuneration. In addition to describing the basic concepts, the individual forms of remuneration are characterized in detail, both financial and non-financial. In my diploma thesis I deal with them more specifically at the level of pre-primary education and I also describe here the personal activities of the headmistress in kindergarten. The final part deals with the research, whose aim was to map the situation in the area of remuneration and subsequent satisfaction with remuneration, financial and non-financial. The survey was conducted in the form of questionnaires for teaching staff and interviews with two headmistress of kindergartens. Based on the results of selected questionnaire questions, I suggested recommendations for remuneration practice in pre-primary education. The importance of the thesis is to extend...