Wolfgang Herrndorf: Tschick. Didaktische Adaptation des Romas und seiner Filmadaptation
Wolfgang Herrndorf: Didactic adaptation of novel and film.
Wolfgang Herrndorf: Čik. Didaktická adaptace románu a filmové adaptace.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/109180Identifikátory
SIS: 211947
Kolekce
- Kvalifikační práce [18636]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Švermová, Dagmar
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra germanistiky
Datum obhajoby
6. 9. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Němčina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Jugendliteratur, Literatur für junge Erwachsene, Jugendfilme, Wolgang Herrndorf, Daf-Unterricht, didaktische AdaptationKlíčová slova (anglicky)
German literature for young adults, movie for young adults, Wolfgang Herrndorf, Tschick, German as a foreign language, didactic adaptationTato diplomová práce se zabývá vypracováním didaktické adaptace románu Čik od Wolfganga Herrndorfa a jeho filmové adaptace. Cílem této práce je vytvořit ucelený projekt zaměřený na zpracování právě tohoto literárního a filmového díla, který bude použit ve skutečné škole. V teoretické části jsou vyloženy základní principy pro vytvoření takového projektu: Jsou vysvětleny termíny literatura a film ve výuce němčiny. Dále je objasněno, proč by měly být literatura a film pevnou součástí výuky cizích jazyků. Literární dílo Čik of Wolfganga Herrndorfa je zpracováno rovněž z perspektivy literární vědy. Dále jsou v rozsáhlé třetí kapitole zpracovány teoreticko-metodické principy, např stanovení cílů a organizace výuky pomocí různých modelů, které jsou v praktické části využity k vytvoření učebních materiálů a plánů hodin, jež budou využity na čtyřletém gymnáziu. Konkrétně se jedná o Gymnázium, Praha 6, Arabská 14, kde je autor zaměstnán. Tam je zvolena pro projekt skupina 17 žáků, kteří jsou na úrovni A2. Vzhledem k tomu, že je škola technicky velmi dobře vybavena, jsou v průběhu vyučování nasazeny informační technologie při různých aktivitách. Celkový průběh vyučování je v praktické části důkladně popsán. Celý projekt je zároveň i všemi zúčastněnými vyhodnocen. Nechybí ani rozsáhlá dokumentace každé...
This master's dissertation deals with the elaboration of a didactic adaptation of the novel Tschick by Wolfgang Herrndorf and its film adaptation. The goal of this master's dissertation is to create a complete educational project that is used in a real school curriculum. In the theoretical part, the basic principles for creating such a project are expounded: The terms literature and film in teaching German are explained. Moreover, there are reasons listed why literature and films ought to be a firm part of second language teaching. The literary work Tschick by Wolfgang Herrndorf is dealt with in the perspective of literary studies. Furthermore, the theoretical and methodological principles are introduced in the purpose of creating such a project. This is implemented in the practical part of this master's dissertation using the novel Tschick by Wolfgang Herrndorf and its film adaptation as a foundation of this project. Thus, the lesson materials and plans are created that are used at a real school, Gymnázium, Praha 6, Arabská 14, where a group of 17 students, who are at level A2, is chosen for this project. The author of this thesis works at this school. As the school is technically well equipped, various information technologies are utilized within the project. The entire course of the...