Mediální obraz hráčů digitálních her v českých mainstreamových a zájmových médiích: v letech 2016 - 2018
Media image of gamers in czech mainstream and gaming media: during 2016 - 2018
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/108256Identifiers
Study Information System: 203104
Collections
- Kvalifikační práce [17642]
Author
Advisor
Referee
Křeček, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
26. 6. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Mediální obraz, hráč, videohry, digitální hry, počítačové hry, hraní, gamingKeywords (English)
Media image, gamer, videogames, digital games, computer games, playing, gamingDiplomová práce pojednává o mediálním obrazu hráčů digitálních her v českých médiích, konkrétně v nejčtenějších denících. Digitální hry jsou stále poměrně okrajovým tématem v rámci české společnosti, hráči jsou považováni za podivíny a sociálně izolované jedince, v horším případě pak za osoby závislé a agresivní. Předpokládám, že se digitální hry stanou běžnou součástí našich životů, ale než se tak stane, vytyčila jsem si cíl, zjistit, jak současná česká média pohlíží na osoby, které rády videohry hrají. Tento úkol je důležitý, protože ať už chceme nebo ne, média jsou odrazem naší společnosti a zároveň elementem, který může veřejné mínění do jisté míry ovlivnit. Pokud však existuje snaha o osvětu či změnu ve vnímání herní komunity, je nejprve nutné znát současný stav. V rámci teoretické části práce pojednává o tom, v jakém prostředí mediální texty vznikají a jaký mají dopad na příjemce daného obsahu. Současně čtenáře seznamuje i s tím, kdo jsou skuteční hráči, očištění o stereotypní vnímání. Praktická část pak zkoumá sedm nejčtenějších českých deníků Aha!, Blesk, E15, Hospodářské noviny, Lidové noviny, Mladá fronta DNES a Právo. Tyto deníky nejlépe ukazují obraz, který je čtenářům novin předkládán. V práci je zjišťováno, do jakých kategorií jsou hráči zařazováni, a proč tomu tak je. Pro účely...
The thesis deals with the image of gamers in Czech media, specifically in the most read daily newspapers. Videogames are still a rather marginal topic within the Czech society, gamers are perceived as weird and socially isolated individuals, and in the worst case they are described as addicted and aggressive. Predictions for the future say that digital games will become a regular part of our lives, but before this happens, I set myself the goal to find out how contemporary Czech media depict people who like to play videogames. This task is important because, whether we want it or not, media represents a reflection of our society and it is also an element that can influence public opinion to some extent. However, if there is a goal to educate public sphere or change the perception of the gaming community, it is necessary to find out what is the current situation among the Czech society. In the theoretical part I deal with the environment in which the media texts are created and their impact on the recipients of the given content. At the same time, I also explain to the reader how gamers really look like. The practical part examines the seven most widely read Czech newspapers Aha!, Blesk, E15, Hospodářské noviny, Lidové noviny, Mladá fronta DNES and Právo. These are the best newspapers when it comes...