Clothing as a mean of communication: Misinterpretation and misuse of the symbol of a veil
Oblékání jako způsob komunikace: Misinterpretace a zneužití symbolu zahalování
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/108158Identifikátory
SIS: 200415
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lütke Notarp, Ulrike
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
25. 6. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Akulturace, Hidžáb, Muslimské ženy, Nová média, ZahalováníKlíčová slova (anglicky)
Acculturation, Hijab, Muslim women, New media, VeilingSmyslem této práce je vnést větší porozumění do problematiky zahalování mladých Muslimských žen, které jsou mnohdy pod tlakem předsudků vytvořených na základě stereotypních obrazů, které jsou o nich šířeny skrze média. Jedním z těchto stereotypů je také zneužití zahalování coby symbolu, který je vyňat ze svého původního kontextu. Hlavním cílem této práce je tedy pozorovat roli médií, převážně nových médií, uvnitř rozmanitých socio-politických kontextů různých zemí na životy mladých muslimských žen, a to zejména na jejich rozhodovací proces v oblasti zahalování. Misinterpretace a zneužití symbolu zahalování médii v kontextu různých socio-politických oblastí bude zkoumáno z pohledu samotných muslimských žen za pomoci hloubkových rozhovorů se vzorkem sedmi muslimek ve věku 22 až 36 let z Česka, Libanonu, Nizozemska a Švýcarska. Podpůrná data k tomuto výzkumu byla sesbírána pomocí dotazníkového šetření mezi 100 respondenty z české nemuslimské populace. Toto dotazníkové šetření bylo provedeno za účelem vyvrácení či potvrzení hypotézy, že islámská tradice zahalování je vnímána spíše negativně mezi českou nemuslimskou populací.
The purpose of this work is to bring better understanding into the problematic of negotiation of veiling behaviour among young Muslim women. In the current world they face many challenges caused by stereotypical images that are being spread about them through various media platforms. One of those stereotypes is the misuse of the veil as a symbol and taking it out of the context. Main goal of this work is therefore to observe the role of media, new media in particular, within diverse socio-political contexts in the lives of young Muslim women, especially on the negotiation of their veiling behaviour. Misinterpretation and misuse of the symbol of the veil by the media within diverse socio-political contexts will be investigated from the perception of these young women, with help of the qualitative approach, namely in-depth interviews with the sample of seven Muslim women between the ages of 22 and 36 living in Czechia, Lebanon, Netherlands and Switzerland. To put this issue into perspective of the researcher's home country, Czechia, additional and supportive data was collected among 100 respondents from Czech non-Muslim public. This survey investigated the perception of Islam and veiled women by the Czech public to prove or disprove the hypothesis that the Islamic tradition of veiling is perceived...