Uplatnění didaktické hry ve výuce Občanského a společenskovědního základu v modulu Občan ve státě
Implementation of Didactic Game in Teaching of Basics of Civics and Social Sciences in the area Citizens in a State
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/108016Identifikátory
SIS: 196855
Kolekce
- Kvalifikační práce [18636]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pelcová, Naděžda
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy německý jazyk - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra občanské výchovy a filosofie
Datum obhajoby
20. 5. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
didactic game, educational methods, political science, the basics of civics and social sciencesKlíčová slova (anglicky)
didaktická hra, vyučovací metody, politologie, občanský a společenskovědní základDiplomová práce se zaměřuje na didaktickou hru ve výuce společenských věd především v oblasti výuky politologického celku na gymnáziích. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se zabývá didaktickou hrou jako takovou, jaký má význam pro člověka, jakou má roli ve výuce a jak na hru pohlíží filosofie. Prostor je věnován hře z pohledu didaktického a nebude opomenuté ani projektové vyučování, které je s tímto tématem úzce spjato. Praktická část bude vycházet z monitoringu vybraných škol. Tato část bude zaměřena na přípravu konkrétních učebních témat a jejich následných rozborů z pohledu vyučujících. KLÍČOVÁ SLOVA Didaktická hra, vyučovací metody, politologie, občanský a společenskovědní základ
This diploma thesis focuses on didactic games and their use during the lessons of social sciences at grammar schools. It mainly deals with the area of political science. The thesis is divided into two parts. The theoretical part looks into a didactic game itself, its significance for people, its role in education and the philosophical approach to didactic games. Not only a game from the didactic point of view, but also project teaching, which is closely related to this topic, are covered. The practical part is based on monitoring of selected schools. This part focuses on preparation of particular teaching topics and their subsequent analysis from the teachers' point of view. KEY WORDS Didactic game, educational method, politology, the basics of civics and social sciences