Ženské tělo jako jazyk performance
Female body as the Language of Performance
bakalářská práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/107861Identifikátory
SIS: 197659
Kolekce
- Kvalifikační práce [23420]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kaplický, Martin
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Estetika
Katedra / ústav / klinika
Katedra estetiky
Datum obhajoby
20. 6. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
Performance|performativita|estetika|estetika performativity|divadlo|akční umění|současné uměníKlíčová slova (anglicky)
Performance|performative art|aesthetics|performative aesthetics|theater|live art|contemporary artBakalářská práce se zabývá specifičností estetických názorů Eriky Fischer-Lichte a jejím konceptem performativity. Estetická koncepce performativity Eriky Fischer-Lichte se formovala pod vlivem probíhajícího performativního a kulturního obratu na základě nově vzniklého oboru divadelní vědy. V návaznosti na tuto skutečnost se práce mimo jiné zaměřuje i na jiné soudobé teorie teatrality a koresponduje s analýzou inscenací a performancí od šedesátých let 20. stol. V práci jsou nastíněny i teorie německého divadelního vědce a germanisty Maxe Herrmanna, koncepce současného umění RoseLee Goldberg a názory německého teatrologa Hanse-Thies Lehmanna. Ústředním tématem práce však zůstává postava Eriky Fischer-Lichte.
The bachelor thesis deals with the specificity of the aesthetic opinions of Erika Fischer-Lichte and her concept of performativity. The aesthetic concept of performativity of Erika Fischer-Lichte was formed under the influence of ongoing performative and cultural turnover based on the newly established field of theater science. In connection with this fact, the work also focuses on other contemporary theatrical theories and corresponds with the analysis of productions and performances since the 1960s. The thesis also outlines the theories of German theater scientist and germanist Max Herrmann, the concept of contemporary art RoseLee Goldberg and the views of the German theater scientist Hans-Thies Lehmann. The main theme of the work, however, remains the figure of Erika Fischer-Lichte.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Vladimír Havlík, reflexe krajiny v akční tvorbě od konce 70. let
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOVazačová, Kristina (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 12. 9. 2016 -
Systém hodnocení zaměstnanců a jeho implementace do praxe
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMálková, Lenka (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2011)Datum obhajoby: 8. 9. 2011Bakalářská práce se zabývá systémem hodnocení zaměstnanců a jeho implementací do praxe. Kvalitní systém hodnocení zaměstnanců je jedním z předpokladů pro efektivní řízení lidí ve společnosti. Poskytuje společnosti informace ... -
Effects of the acquisition-based majority ownership: Evidence from the Czech firms
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOGábrišová, Nela (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Datum obhajoby: 20. 6. 2018The thesis analyses Czech limited liability and joint stock companies, where a change of majority shareholder occurred between 2005 and 2011, from the per- spective of their performance 3 and 5 fiscal years after acquisition. ...