Logopedická intervence u dětí s narušenou komunikační schopností v MŠ pro sluchově postižené ve Valašském Meziříčí
The logopedics intervention of children with disturbed speech abilities in nursery school for hearing impaired in Valašské Meziříčí
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/107655Identifikátory
SIS: 211043
Kolekce
- Kvalifikační práce [23201]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tvrzová, Ivana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
17. 6. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
řečový vývoj|narušená komunikační schopnost|opožděný vývoj řeči|vývojová dysfázie|předškolní věk|mateřská školka|logopedie|logopedická intervenceKlíčová slova (anglicky)
development of speech|communication disability|late speech development|dysphasia|preschool children|nursery school|speech therapy|logopaedic interventionBakalářská práce se ve své teoretické části zabývá zejména teorií logopedické intervence a vývojem řeči u předškolních dětí. Převážná část teoretické části se snaží objasnit základní pojmy, kategorie, podstatu a metody logopedické péče u dětí předškolního věku a také narušené komunikační schopnosti u dětí. Zbývající teoretická část se zabývá jednotlivými řečovými období a celkovým vývojem dítěte po stránce fyzické i psychické. Celý popis problematiky je popsán v souladu s použitou odbornou literaturou. Praktická část se věnuje především průběhu logopedické péče v mateřské škole. Je tvořena vlastním šetřením za účelem kvalitativního výzkumu - výzkumné sondy u 2 dětí s narušenou komunikační schopností za užití metod analýzy, syntézy, rozhovoru. Cílem praktické části je tedy zodpovědět otázku, zda může logopedická intervence v rámci působení v mateřské škole logopedické mít pozitivní dopad na vývoj výslovnosti dětí se specifickými potřebami. Klíčová slova řečový vývoj, narušená komunikační schopnost, opožděný vývoj řeči, vývojová dysfázie, předškolní věk, mateřská školka, logopedie, logopedická intervence
Bachelor thesis deals with theory of logopaedic intervention and development of speech in preschool children. The majority of the theoretical part tries to clarify the basic concepts, categories, principle and methods of speech therapy in preschool children and also impaired communication skills in children. The remaining theoretical part deals with individual speech periods and the overall development of the child in terms of both physical and mental. The complete description of the issue is described in accordance with the literature used. The practical part deals mainly with speech therapy in kindergarten. It consists of own research for the purpose of qualitative research - research probe of 2 children with impaired communication skills using methods of analysis, synthesis, interview. The aim of the practical part is to answer the question whether the speech therapy intervention in the speech therapy school can have a positive impact on the development of the pronunciation of children with specific needs. Keywords development of speech, communication disability, late speech development, dysphasia, preschool children, nursery school, speech therapy, logopaedic intervention