Mediální obraz Strany nezávislosti Spojeného království ve vybraných britských mediích před referendem o setrvání v EU
Media representation of the United Kingdom Independence Party in selected British media before EU referendum
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/107229Identifikátory
SIS: 213462
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kasáková, Zuzana
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Teritoriální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra německých a rakouských studií
Datum obhajoby
12. 6. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
UKIP, populismus, euroskepticismus, mediální obrazKlíčová slova (anglicky)
UKIP, populism, euroscepticism, media representationTato bakalářská práce zkoumá mediální obraz Strany nezávislosti Spojeného království ve vybraných britských tištěných médiích od začátku roku 2016 až do dne referenda o setrvání Spojeného Království v Evropské unii, které se konalo ve čtvrtek 23. června 2016 a vešlo ve známost jako brexit. Práce sleduje množství a měsíční kulminaci výskytu vybraných témat, která se objevují ve spojení se stranou ve článcích vybraných a vytvořený mediální obraz z perspektivy populismu a euroskepticismu. Přes krátkou historii Strany nezávislosti Spojeného království obsahuje práce vysvětlení všech pojmů spojených s prováděnou analýzou. Vlastní analýza vybraných britských médií je provedena na základě dvou stanovených témat populismu a euroskepticismu. Pro jejich sledování byly použity tištěné novinové články deníků The Sun, Daily Mail a The Daily Mirror. Tyto tabloidy byly vybrány na základě jejich nákladu tisku ve vybraném období a jejich politické inklinace. Práce analyzuje všechny články v daném období obsahující zmínku o straně, tedy buď výraz UKIP, případně United Kingdom Independence Party, konkrétně 565 článků. Pro analýzu byla použita metoda obsahové analýzy, která sleduje po jednotlivých měsících, jakým poměrem se témata euroskepticismu a populismu objevovaly ve článcích před referendem oproti ostatním...
This bachelor thesis is analyzing media representation of the United Kigdom Independent Party in selected printed british media from the beginning of the year 2016 until the date of the United Kigdom European membership referendum, which happened on Thursday 23 June, 2016 and became known as brexit. The paper is examining how many times were the selected topics used with connection to the Party, as well as the culmination of these topics in individual months and the media representations created by the medias, based on these articles. Through the short history of the Party this work contains explanation of all the concepts, which are connected with the analysis. That one is done based on the two chosen themes, populism and euroscepticism. These topics were searched in the printed weekday newspapers The Sun, Daily Mail and The Daily Mirror. These tabloids were selected based on the newspaers circulation in the selected period and also their political inclination. The paper analyzes all the articles from the period, which contain any mantion about the party, speifically UKIP, or United Kongdom Independence Party, which was 565 articles. The research was done using the the content analysis methodology, which aim was to see what was the ratio of the populism and the eurosceptism topics in the articles...