Proměny v subkulturách pod vlivem marketingové komunikace na příkladu hip hopové subkultury
Changes on subcultures under the influence of a marketing communication shown on the example of a hip hop subculture
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/107211Identifikátory
SIS: 204404
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vranka, Marek
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
12. 6. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Subkultura, komercionalizace, masová kultura, životní styl, coolhunting, trendsetterství, módní trend, hip hop, marketingová komunikace, mediální komunikaceKlíčová slova (anglicky)
Subculture, commercialization, pop culture, lifestyle, coolhunting, trendsetting, fashion trend, hip hop, marketing communication, media communicationPráce se věnuje popisu jevu, při kterém se z alternativních subkultur stávají zdroje inspirace pro vytváření nových trendů a způsobů prodeje. Tento jev přispívá k procesu splynutí subkultur s dominantní kulturu. Jedná se o opakující se jev, jímž prošly všechny významné subkultury historie, některé i opakovaně. Trh neustále hledá nové trendy, nebo se snaží recyklovat ty staré. Nejčastějším zdrojem se stávají právě subkultury, které jsou nositeli nového stylu života a často šokujících nebo alespoň odlišných módních trendů. Marketingová komunikace je závislá na těchto nových vlivech, které jsou hnací silou konzumu. Pomáhají totiž vytvářet nové produkty a dávají těm starý nový život Tímto způsobem zvyšují jejich přitažlivost. Stejně to platí i u značek. Subkultury tímto působením postupem času splynou s masovou kulturou. Ačkoliv ji ovlivňují, nikdy nebudou schopny narušit její struktury a převzít její místo. Jakmile jsou subkultury využity tímto způsobem, přicházejí o své charakteristické rysy, odlišnosti a autenticitu. Stávají se z nich komodity, které se nachází na trhu bez dalších souvislostí, které jsou jim poskytovány jen v rámci subkultury. Hip hopová subkultura je v současné době velmi populární. Již několik desítek let přináší nové komunikační prostředky, styly a trendy. Za dobu své existence se hip hop...
The thesis is covering the description of a phenomenon, during which are alternative subcultures becoming sources of inspiration for creating new trends and ways of selling. The phenomenon contributes to the process of a transition of subcultures to dominant culture. This is a repetitive phenomenon, which underwent every significant subculture in history, some of them even repeatedly. The market undergoes constant search for new trends or ways to recycle old ones. The most common market sources are subcultures, which include in themselves the trend of brand new lifestyle and also frequently shocking or at least diverse fashion trends. Subcultures, which, as time goes by, fuse with the mass culture, are losing their characteristics, differences and the authenticity. They are becoming commodities, which are in the market with no other contexts, which are provided to them only within the subculture. Hip hop subculture is in currently very popular. It is bringing new communication means, styles and trends for decades. Since the hip hop subculture was born, it developed itself from the underground to the mainstream. Hip hop art and ideology was based on opposing the society and on the human right movement legacy. On the other hand, during last few years, according to some of the critics, it suffers from downing...