Návrh podnikatelského plánu digitální agentury s důrazem na marketingovou část
Proposal of Business plan of Digital agency with emphasis on the marketing part
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/107164Identifiers
Study Information System: 204376
Collections
- Kvalifikační práce [17123]
Author
Advisor
Referee
Báča, Ladislav
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
12. 6. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Podnikatelský plán, digitální agentura, digitální marketing, marketing, firma, situační analýzaKeywords (English)
Business plan, digital agency, digital marketing, marketing, company, situation analysisCílem této bakalářské práce je vypracování podnikatelského plánu popisujícího založení digitální agentury. Teoretická část nejprve ukotvuje pojem podnikání a souvislosti spojené se založením firmy v České republice. Dále se věnuje účelu podnikatelského záměru, a rozebírá jeho strukturu. Zaměřuje se taktéž na nástroje a metody digitálního marketingu, které bude budoucí digitální agentura v rámci svých služeb používat. Praktická část se poté zabývá vypracováním konkrétního podnikatelského plánu. Pro lepší porozumění cílové skupině bylo uspořádáno dotazníkové šetření. Společně s analýzami SWOT, SLEPT a Porterovým modelem pěti sil posloužila získaná data jako podklad pro vypracování marketingového plánu. Proveditelnost podnikatelského záměru je následně podpořena finančním plánem.
The goal of this bachelor thesis is to create a business plan detailing the establishment of a digital agency. The theoretical part first establishes the term business and the procedures connected to founding a company in the Czech republic. Furthermore, it explains the purpose of a business plan and describes its structure. It also focuses on various tools and methods of digital marketing, which shall be used by the newly founded digital agency. The practical part is dedicated to formulating a specific business plan. In order to gain a better understanding of the target group, a survey in the form of a questionnaire was conducted. This data, together with SWOT, SLEPT and Porter's Five Forces analyses, was used to create a marketing plan. The viability of the business plan was then supported by a financial plan.