Realizace podpůrných opatření na základní škole pro žáky s poruchami zraku
Implementation of support measures at elementary school for pupils with visual impairments
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/106632Identifikátory
SIS: 213205
Kolekce
- Kvalifikační práce [19128]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šumníková, Pavlína
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
3. 6. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
zrakové postižení, žáci se zrakovým postižením, podpůrná opatření, katalog podpůrných opatření, realizace podpůrných opatřeníKlíčová slova (anglicky)
visual impairment, pupils with visual impairment, support measures, catalog of support measures, implementaion of support measuresNÁZEV: Realizace podpůrných opatření na základní škole pro žáky s poruchami zraku AUTOR: Petra Šimonová KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D. ABSTRAKT Bakalářská práce je zaměřena na realizaci podpůrných opatření na základní škole pro žáky s poruchami zraku. Jejím cílem je zjistit jakým způsobem je poskytována podpora žákům se zrakovým postižením na základní škole zřízené podle §16 Zákona č. 561/2004 Sb. - Zákon o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), jaké jsou podmínky pro poskytování optimální podpory těmto žákům a navrhnout případná opatření a postupy ke zlepšení těchto podmínek. Práce se skládá z teoretické a výzkumné části. Teoretická část pojednává o žácích se zrakovým postižením, jejich klasifikaci, diagnostice, vývoji a specifikách. Je vysvětlen pojem podpůrná opatření a popsáno deset oblastí podpory z "Katalogu podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení a oslabení zrakového vnímání: dílčí část". Výzkumná část má charakter kvalitativního šetření a věnuje se realizaci podpůrných opatření na základní škole pro žáky s poruchami zraku. Zvoleným výzkumným přístupem je vícepřípadová instrumentální studie. Použity byly dvě základní metody, a to obsahová analýza...
TITLE: Implementation of support measures at elementary school for pupils with visual impairments AUTHOR: Petra Šimonová DEPARTMENT: Department of Special Education SUPERVISOR: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D. ABSTRACT This bachelor thesis is focused on implementaion of support measures at the elementary school for pupils with visual impairment. Its aim is to find out how the support of pupils with visual impairment is provided at the elementary school established according to §16 Act no. 561/2004 Sb. - the education law, describes the conditions for providing optimal support for these pupils and suggests improving measures and procedures. The thesis is composed of the theoretical part and the research parts. The theoretical part deals with the caterogy "pupils with visual impairment", their classification, diagnostic, development and specifics. The term support measures is explained and ten sections of support from "Catalog of support measures for pupils needed the education support beacause of visual impairment and the weakning of the visual perception". The research part uses the qualitative survey and occupy with the implementation of support measures at the elementary school for pupils with visual impairment. The multiple-case instrumental study was chosed as a research approach. Two basic methods were...