Volejbal ve výuce tělesné výchovy na 1. stupni základní školy
Volleyball in physical education classes onn 1. the degree of primary school
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/106366Identifiers
Study Information System: 197642
Collections
- Kvalifikační práce [18094]
Author
Advisor
Referee
Jahodová, Gabriela
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
21. 5. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
volejbal, minivolejbal, tělesná výchova, výukový program, 1. stupeňKeywords (English)
volleyball, minivolleyball, physical education, teaching program, 1st stageTématem této diplomové práce je Volejbal ve výuce tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ. Hlavními problémy zkoumanými v práci je způsob výuky volejbalu na ZŠ v Jirkově, zařazení volejbalu do vyučovacích hodin tělesné výchovy, dovednostní úroveň žáků 1. stupně před realizací navrženého výukového programu a po jeho realizaci. Na základě výzkumu docházím v práci k závěrům, že volejbal je na všech školách vyučován stejným způsobem, do výuky je zařazován pouze 33 % vyučujících ze všech škol, úroveň žáků běžných tříd a tříd minivolejbalu je před realizací i po realizaci odlišná, a že po realizaci došlo ke zlepšení dovednostní úrovně u všech žáků. Tato práce by mohla sloužit jako inspirace pro současné i budoucí učitele tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ. KLÍČOVÁ SLOVA Volejbal, minivolejbal, tělesná výchova, výukový program, 1. stupeň
The topic of this diploma thesis is Volleyball in physical education on first stage of elementary school. The main problems examined in the thesis are the method of teaching volleyball at the elementary schools in Jirkov, the inclusion of volleyball in the lessons of physical education, the skill level of pupils of the first stage before the implementation of the teaching program and after its implementation. Based on the research I reach the conclusion that volleyball is taught in the same way at all schools, only 33 % of teachers from all schools includes volleyball in the lessons of physical education, the skill level of pupils of ordinary classes and classes of minivolleyball is different before and after implementation and that there was an improvement in the skill level of all pupils. This work could be an inspiration for current and future teachers of physical education at elementary school. KEYWORDS Volleyball, minivolleyball, physical education, teaching program, 1st stage