Možnosti a bariéry aktivního trávení volného času z pohledu studentů střední školy
The opportunities and obstacles of active leisure time from the perspective of the secondary school students
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/106114Identifikátory
SIS: 188201
Kolekce
- Kvalifikační práce [19345]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mojžíšová, Jarmila
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
22. 5. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
volný čas, volnočasové instituce, adolescent, motivace, životní styl, střední školaKlíčová slova (anglicky)
leisure time, leisure institutions, adolescent, motivation, lifestyle, high schoolDiplomová práce s názvem "Možnosti a bariéry aktivního trávení volného času z pohledu studentů střední školy" pojednává o volném čase studentů vybrané střední školy. Hlavním cílem je získat informace o jejich možnostech a překážkách v rámci volného času. Teoretická část největší pozornost věnuje tématu volný čas a vývojové období adolescence, a to napříč kapitolami. Neopomíjí ani související téma motivace, životní styl nebo technologie ve volném čase. Praktická část vyhodnocuje dotazníkové šetření a zkoumá, jakými aktivitami studenti střední školy naplňují volný čas, a zjišťuje, jaké jsou jejich možnosti a naopak bariéry ve volném čase. Na závěr jsem zrealizovala analýzu volnočasových institucí, na základě které byla vytvořena online mapa volnočasových institucí, ve kterých studenti mohou smysluplně trávit volný čas a být aktivní. Přínosné pro pedagogickou praxi jsou výsledky šetření, které mohou poskytnout zpětnou vazbu pro danou školu, ale také pro pedagogickou praxi na střední škole obecně.
The thesis called "The opportunities and obstacles of active leisure time from the perspective of the high school students" deals with the leisure time of selected high school students. The main aim is get information about their possibilities and obstacles in their leisure time. The theoretical part focuses on the themes leisure time and the development period of adolescence across chapters. That part does not miss the related theme of motivation, lifestyle and technology in leisure time. The practical part evaluates the questionnaire survey and examines activities high school students in their free time, and finds out their possibilities and barriers in their leisure time. Finally, I realized an analysis of leisure institutions and created an online map of leisure institutions where students can spend their time and be active. Beneficial for pedagogical practice are results of the survey which provide feedback for the school, but also for pedagogical practice in high school in general.