Zobrazit minimální záznam

The quality of the pedagogical-psychological advisory. Prevention of socially undesirable phenomena in the Ústí nad Labem region
dc.contributor.advisorVrzáček, Petr
dc.creatorUlrichová, Iva
dc.date.accessioned2020-08-20T10:05:47Z
dc.date.available2020-08-20T10:05:47Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/10527
dc.description.abstractEducation is a personal and social investment, and it must be of high quality to achieve the expected economical, social, and personal progress. The education system includes pedagogical-psychological advisory services, which are aimed at helping children and adolescents to resolve problems occurring in their upbringing, education process, and employment selection. In the Czech Republic, the pedagogicalpsychological advisory is provided particularly at school age level and within school advisory departments. Unlike the quality and effectiveness of education, the quality of the advisory services, which includes diagnostics, methodology, and prevention, has never been treated with the appropriate attention. The advisory facility employees provide services for children, their parents, and for the pedagogical employees at schools. One of the tasks of the advisory facility, which is currently growing in significance, is the provision of services for the prevention of socially undesirable phenomena in children and youths. The text of this work focuses on pedagogicalpsychological counselling, its origin, development, and current status, and the evaluation possibilities regarding the advisory services. The principal task of the diploma work is to provide a perspective of the real situation of employees - the...en_US
dc.description.abstractVzdělávání je investicí osobní i společenskou, proto je důležité, aby bylo co nejkvalitnější a přinášelo očekávané ekonomické, sociální i osobní efekty. Součástí vzdělávací soustavy jsou také služby pedagogicko-psychologického poradenství, jejichž úkolem je pomáhat dětem a dospívajícím řešit obtíže ve výchovně vzdělávacím procesu i při volbě povolání. V České republice je pedagogicko-psychologické poradenství zajišťováno zejména na úrovni škol a školských poradenských zařízení. Na rozdíl od kvality a efektivity vzdělávání se dosud kvalitě poradenských služeb, pod které také spadají služby diagnostické, metodické a preventivní, nevěnovala patřičná pozornost. Pracovníci poradenských zařízení při tom poskytují služby nejenom dětem a jejich rodičům, ale také pedagogickým pracovníkům škol. Jedním z úkolů poradenských zařízení, který v současnosti nabývá na významu, je poskytování služeb primární prevence sociálně nežádoucích jevů u dětí a mládeže. Proto se text práce zaměřuje na pedagogicko-psychologické poradenství, jeho počátky, vývoj a současný stav, na možnosti hodnocení kvality poradenských služeb. Stěžejním úkolem magisterské práce je zprostředkování pohledu na reálnou situaci pracovníků - metodiků prevence Pedagogicko-psychologické poradny Ústeckého kraje a Zařízení pro další vzdělávání pedagogických...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.titleKvalita v pedagogicko-psychologickém poradenství. Prevence sociálně nežádoucích jevů v Ústeckém krajics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2007
dcterms.dateAccepted2007-06-19
dc.description.departmentDepartment of Management and Supervision in Social and Health Care Organisationsen_US
dc.description.departmentKatedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacíchcs_CZ
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId56063
dc.title.translatedThe quality of the pedagogical-psychological advisory. Prevention of socially undesirable phenomena in the Ústí nad Labem regionen_US
dc.contributor.refereeSlavíková, Ivana
dc.identifier.aleph000616038
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement and Supervision in Social and Health Care Organizationsen_US
thesis.degree.disciplineŘízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacíchcs_CZ
thesis.degree.programSocial Policy and Social Worken_US
thesis.degree.programSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacíchcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Management and Supervision in Social and Health Care Organisationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csŘízení a supervize v sociálních a zdravotnických organizacíchcs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement and Supervision in Social and Health Care Organizationsen_US
uk.degree-program.csSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Policy and Social Worken_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVzdělávání je investicí osobní i společenskou, proto je důležité, aby bylo co nejkvalitnější a přinášelo očekávané ekonomické, sociální i osobní efekty. Součástí vzdělávací soustavy jsou také služby pedagogicko-psychologického poradenství, jejichž úkolem je pomáhat dětem a dospívajícím řešit obtíže ve výchovně vzdělávacím procesu i při volbě povolání. V České republice je pedagogicko-psychologické poradenství zajišťováno zejména na úrovni škol a školských poradenských zařízení. Na rozdíl od kvality a efektivity vzdělávání se dosud kvalitě poradenských služeb, pod které také spadají služby diagnostické, metodické a preventivní, nevěnovala patřičná pozornost. Pracovníci poradenských zařízení při tom poskytují služby nejenom dětem a jejich rodičům, ale také pedagogickým pracovníkům škol. Jedním z úkolů poradenských zařízení, který v současnosti nabývá na významu, je poskytování služeb primární prevence sociálně nežádoucích jevů u dětí a mládeže. Proto se text práce zaměřuje na pedagogicko-psychologické poradenství, jeho počátky, vývoj a současný stav, na možnosti hodnocení kvality poradenských služeb. Stěžejním úkolem magisterské práce je zprostředkování pohledu na reálnou situaci pracovníků - metodiků prevence Pedagogicko-psychologické poradny Ústeckého kraje a Zařízení pro další vzdělávání pedagogických...cs_CZ
uk.abstract.enEducation is a personal and social investment, and it must be of high quality to achieve the expected economical, social, and personal progress. The education system includes pedagogical-psychological advisory services, which are aimed at helping children and adolescents to resolve problems occurring in their upbringing, education process, and employment selection. In the Czech Republic, the pedagogicalpsychological advisory is provided particularly at school age level and within school advisory departments. Unlike the quality and effectiveness of education, the quality of the advisory services, which includes diagnostics, methodology, and prevention, has never been treated with the appropriate attention. The advisory facility employees provide services for children, their parents, and for the pedagogical employees at schools. One of the tasks of the advisory facility, which is currently growing in significance, is the provision of services for the prevention of socially undesirable phenomena in children and youths. The text of this work focuses on pedagogicalpsychological counselling, its origin, development, and current status, and the evaluation possibilities regarding the advisory services. The principal task of the diploma work is to provide a perspective of the real situation of employees - the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra řízení a supervize v soc. a zdrav. organizacíchcs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990006160380106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV