Rámcování kampaně Me Too ve vybraných českých médiích
Framing of Me Too Campaign in Selected Czech Media
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/104915Identifiers
Study Information System: 200373
Collections
- Kvalifikační práce [17642]
Author
Advisor
Referee
Nečas, Vlastimil
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
24. 1. 2019
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Me Too, sexuální obtěžování, genderově podmíněné násilí, kvalitativní analýza, zakotvená teorie, mediální rámcování, otevřené kódování, axiální kódováníKeywords (English)
Me Too, sexual harassment, gender based violence, qualitative analysis, grounded theory, media framing, open coding, axial codingDiplomová práce s názvem Rámcování kampaně Me Too ve vybraných českých médiích je zaměřena na způsob, jakým je téma Me Too reprezentováno v českém tisku. Kampaň Me Too představuje jednu z forem takzvaného online aktivismu (hashtag activism) v oblasti boje proti sexuálnímu obtěžování a genderově podmíněnému násilí. Východiskem práce je teoretický a analytický koncept mediálního rámcování. Cílem této práce je identifikovat a popsat mediální rámce, které se v souvislosti s tématem kampaně Me Too v médiích objevují. Výzkumnou metodou je kvalitativní analýza, která vychází z postupů zakotvené teorie - konkrétně otevřeného a axiálního kódování. Výzkumný vzorek tvoří vybrané články denního tisku Lidové noviny, Hospodářské noviny, Právo a Blesk a týdeníků Blesk pro ženy, Reflex a Respekt. Výsledkem procesu axiálního kódování je deset rámců, které lze dále zobecnit do třech zastřešujících kategorií: (1) Společenské důsledky kampaně Me Too (2) Me Too v kontextu českého prostředí a (3) Filmové festivaly ve světle Me Too.
The thesis Framing of Me Too Campaign in Selected Czech Media examines how selected Czech newspapers and magazines represented the Me Too movement. This movement is considered to be an example of hashtag activism which relates to sexual harassment and gender based violence. This thesis draws both from theoretical and analytical concept of media framing. Using qualitative analysis based on grounded theory approach - more specifically open and axial coding - the research aims at identification and description of news frames that appears in analysed articles. The sample is composed of selected articles published at newspapers and magazines, including Hospodářské noviny Lidové noviny, Právo, Blesk, Reflex, Blesk pro ženy and Respekt. Axial coding stage revealed ten news frames which were integrated into three major categories: (1) Social consequences of the Me Too movement (2) Me Too in the context of Czech Republic and (3) Film festivals (and awards) in the light of the Me Too movement.