Rámcování kampaně Me Too ve vybraných českých médiích
Framing of Me Too Campaign in Selected Czech Media
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/104915Identifikátory
SIS: 200373
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Nečas, Vlastimil
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
24. 1. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Me Too, sexuální obtěžování, genderově podmíněné násilí, kvalitativní analýza, zakotvená teorie, mediální rámcování, otevřené kódování, axiální kódováníKlíčová slova (anglicky)
Me Too, sexual harassment, gender based violence, qualitative analysis, grounded theory, media framing, open coding, axial codingDiplomová práce s názvem Rámcování kampaně Me Too ve vybraných českých médiích je zaměřena na způsob, jakým je téma Me Too reprezentováno v českém tisku. Kampaň Me Too představuje jednu z forem takzvaného online aktivismu (hashtag activism) v oblasti boje proti sexuálnímu obtěžování a genderově podmíněnému násilí. Východiskem práce je teoretický a analytický koncept mediálního rámcování. Cílem této práce je identifikovat a popsat mediální rámce, které se v souvislosti s tématem kampaně Me Too v médiích objevují. Výzkumnou metodou je kvalitativní analýza, která vychází z postupů zakotvené teorie - konkrétně otevřeného a axiálního kódování. Výzkumný vzorek tvoří vybrané články denního tisku Lidové noviny, Hospodářské noviny, Právo a Blesk a týdeníků Blesk pro ženy, Reflex a Respekt. Výsledkem procesu axiálního kódování je deset rámců, které lze dále zobecnit do třech zastřešujících kategorií: (1) Společenské důsledky kampaně Me Too (2) Me Too v kontextu českého prostředí a (3) Filmové festivaly ve světle Me Too.
The thesis Framing of Me Too Campaign in Selected Czech Media examines how selected Czech newspapers and magazines represented the Me Too movement. This movement is considered to be an example of hashtag activism which relates to sexual harassment and gender based violence. This thesis draws both from theoretical and analytical concept of media framing. Using qualitative analysis based on grounded theory approach - more specifically open and axial coding - the research aims at identification and description of news frames that appears in analysed articles. The sample is composed of selected articles published at newspapers and magazines, including Hospodářské noviny Lidové noviny, Právo, Blesk, Reflex, Blesk pro ženy and Respekt. Axial coding stage revealed ten news frames which were integrated into three major categories: (1) Social consequences of the Me Too movement (2) Me Too in the context of Czech Republic and (3) Film festivals (and awards) in the light of the Me Too movement.