Žák se sluchovým postižením na druhém stupni ZŠ
A pupil with hearing impairment at the secondary school.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/104624Identifikátory
SIS: 199797
Kolekce
- Kvalifikační práce [19128]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Linková, Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - francouzský jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
8. 1. 2019
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
sluchové postižení, integrace, metody, kazuistika, základní škola, žákKlíčová slova (anglicky)
hearing impairment, integration, methods, case history, secondary school, pupilHana Jurásková, Žák se sluchovým postižením na druhém stupni ZŠ ABSTRAKT Ve své diplomové práci se budu zabývat sluchovým postižením a jeho úskalím ve výchově a vzdělávání žáka s kochleárním implantátem na druhém stupni běžných základních škol. Dále kompenzačními pomůckami pro žáka se sluchovým postižením a možnostmi jeho vzdělávání. Výzkumné šetření je orientováno kvalitativně a srovnává metody a formy výuky na ZŠ žáků s kochleárním implantátem z jejich subjektivního pohledu, a také z pohledu jejich třídních učitelů. Na základě hloubkové analýzy navrhuje metody a formy výuky na míru těchto případových studií. KLÍČOVÁ SLOVA sluchové postižení, integrace, metody, případová studie, základní škola, žák
Hana Jurásková, Žák se sluchovým postižením na druhém stupni ZŠ ABSTRACT In my thesis, I will deal with hearing disabilities and his difficulties in the education and education of an integrated second-degree pupil of an ordinary elementary school. Next, I will deal with the compensatory aids for the pupil with hearing impairment and the possibilities of his education. The research survey is oriented qualitatively. The research survey evaluates the methods and the forms of teaching at secondary school the pupils with hearing impairment from their subjective point of view as well as from the point of view of their class teachers and compares them with the results of teaching these pupils. My thesis proposes the methods and the forms of teaching based on in-depth analysis which are appropriate of the case studies. KEYWORDS hearing impairment, integration, methods, case history, secondary school, pupil